شناسهٔ خبر: 22817693 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

بانک و بیمه

صاحب‌خبر -

فروش بیش از 9500 سکه 
در حراج بانک کارگشایی 

در هفته نخست حراج سکه در بانک کارگشایی، بیش از 9 هزار و 500 قطعه سکه تمام (طرح جدید) و نیم بهار آزادی فروخته شد. رییس بانک کارگشایی در گفت‌وگو با روابط عمومی‌بانک ملی ایران گفت: هفته گذشته حراج در سه روز برگزار و مجموعا چهار هزار و 910 سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و چهار  هزار و 640 نیم سکه بهار آزادی در 219 رسید فروخته شد. مسعود سلیمانی  افزود: در روز نخست حراج، سکه‌ها در بسته‌های 20 تایی عرضه شد اما در دو روز بعد با توجه به افزایش تعداد متقاضیان، بسته‌های 50 و 100 تایی را نیز آماده کردیم و در هفته جاری نیز سکه‌های تمام و نیم بهار آزادی در هر سه بسته عرضه می‌شود.وی با بیان اینکه حراج سکه‌های تمام و نیم بهار آزادی امروز ساعت 14 تا 16 در این بانک صورت می‌گیرد، اظهار کرد: طبق برنامه قبلی، حراج در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه است که درباره روز چهارشنبه هفته جاری که تعطیل رسمی‌است، تصمیم گیری خواهد شد.سلیمانی درباره وضعیت استقبال از حراج سکه در بانک کارگشایی هم ادامه داد: استقبال در هفته نخست حراج بسیار زیاد بود و حتی ما برای رفاه حال متقاضیان، امروز حراج را در سالن جدید با ظرفیت بالاتر در همان محل شعبه مرکزی بانک کارگشایی برگزار می‌کنیم.رییس بانک کارگشایی همچنین جلوگیری از حبابی شدن بازار سکه را مهمترین علت حراج سکه عنوان کرد و از متقاضیان خواست برای شرکت در این حراج حضوری، با در دست داشتن کارت ملی و کارت بانکی برای پرداخت، به سالن حراج بانک کارگشایی واقع در خیابان مولوی، رو به روی میدان محمدیه مراجعه کنند.گفتنی است بانک کارگشایی که از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است و 91 سال قدمت دارد، علاوه بر پرداخت تسهیلات در ازای ترهین مصنوعات طلا، مسئولیت حراج سکه برای کنترل قیمت در بازار را بر عهده دارد.

ادامه‌‌ امدادرسانی بانک‌پاسارگاد 
به زلزله زدگان کرمانشاه

بانک‌پاسارگاد با کمک تیم حرفه‌ای مستقر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و همچنین ارسال کمک‌های بیشتر به این مناطق، امدادرسانی خود به هم‌میهنان خسارت‌دیده را استمرار بخشید. به گزارش روابط‌ عمومی‌بانک‌پاسارگاد، شرکت نسیم سلامت بانک‌پاسارگاد، پس از وقوع زلزله کرمانشاه ضمن بررسی منطقه و نیازهای هم‌میهنان خسارت‌دیده، ضمن استقرار بیمارستان صحرایی و کمپ‌های درمانی با امکانات پزشکی جهت انجام عمل‌های جراحی ضروری و امدادرسانی به مجروحان و انجام اقدامات بستری، با ارسال 250 عدد چادر دیگر، در مجموع تعداد 600 چادر به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه کمک کرد. پیش از این نیز، تعداد 10 هزار تخته پتو توسط این شرکت، به مناطق زلزله‌زده ارسال شده ‌بود. علاوه بر این با توجه به پیش‌بینی وقوع بارندگی در مناطق زلزله‌زده، بانک‌پاسارگاد با ارسال میزان قابل توجهی نایلون به این مناطق، اقدامات لازم را جهت پوشاندن و حفاظت چادرها از بارش برف و باران و در نتیجه تأمین آسایش هم‌وطنان خسارت‌دیده و آسیب‌دیده انجام داد. همچنین با اعزام تیم‌های روانشناسی خبره، اقدامات ارزشمندی را برای تجدید روحیه خسارت‌دیدگان به ویژه کودکان انجام داد. گفتنی است شماره‌حساب 2-10488144-8100-201، شماره کارت 7777-7777-2977-5022 و کد دستوری #5*720* جهت واریز کمک‌های نقدی بانکداران این بانک و مردم به هم‌میهنان خسارت‌دیده این حادثه در نظر گرفته شده‌است که تاکنون مبلغ چهارمیلیارد و سیصد میلیون جمع‌آوری شده و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

افتتاح شعبه جدید بانک پارسیان در تبریز

با حضورخلیل پور، مدیرامورشعب؛ بیژنی، مدیرامورپشتیبانی؛ نیک نیا، رییس حوزه تبریز ودیگر مدیران بانک پارسیان و همچنین کسبه و تجار محل،322مین شعبه بانک پارسیان در چهارراه ابوریحان تبریز، گشایش یافت.مدیر امور شعب بانک پارسیان در آیین گشایش شعبه ابوریحان تبریز گفت: بانک پارسیان، بانکی پیشگام در عرصه بانکداری الکترونیک است.آقای خلیل پور، با اشاره به عملکرد بانک پارسیان در حوزه خدمات نوین و بانکداری الکترونیک، گفت: براساس گزارش عملکرد 35 بانک و موسسه اعتباری در مهرماه 96 در شبکه شاپرک، بانک پارسیان به دلیل حضور گسترده خود در شبکه بانکی و نظام پرداخت، با سهم ۶.۷۶ درصدی از کل تعداد تراکنش‌های پذیرندگی شبکه پرداخت، رتبه سوم را در بین تمامی‌بانک‌ها و رتبه اول را در میان بانک‌های خصوصی کسب کرده است.
همچنین بانک پارسیان با سهم 4.57 درصدی از کل مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت نیز رتبه اول مبلغ تراکنش‌ها را در میان بانک‌های خصوصی از آن خود کرده است.اندازه گیری میزان تمرکز در بازار بانکهای پذیرنده تراکنش‌ها، نشان می‌دهد که بانک پارسیان از جمله بانک‌هایی است که بیشترین نفوذ و حضور را در بازار ابزارها و تراکنش‌های بانکی دارد و ابزارهای این بانک حضور و گستردگی فراوانی را در فروشگاه‌ها و در بین کاربران داشته است.
مدیر امور شعب بانک پارسیان در ادامه با بیان اینکه امانت داری ومشتری مداری سرلوحه فعالیت کارکنان بانک پارسیان است، گفت: توسعه شعب بانک پارسیان در سراسر کشور باهدف تسهیل ارایه خدمات و رضایت مشتری، بهبود کیفیت خدمات نوین بانکداری و جذب منابع برای کمک به اهداف توسعه اقتصادی کشور و تحقق برنامه‌های دولت در دستور کار قرار گرفته است. خلیل‌پور با اشاره به حضور بانک پارسیان درحوزه مسوولیت‌های اجتماعی درکنار فعالیت بانکداری،افزود: علاوه بر کمک‌ها و حمایت‌های نقدی وغیر نقدی کارکنان بانک پارسیان، مدیران بانک پارسیان نیزدرهفته‌های اخیر اقدامات گسترده ای را برای تامین نیاز مالی وتسهیلات بانکی مناطق زلزله زده در دستورکار قرار داده اند. 

رونمايي از نرم‌افزار موبايل بيمه نوين 

در آستانه روز ملي بيمه و در حاشيه نشست هم‌انديشي مديران‌ ستادي و رؤساي شعب بيمه نوين، نرم‌افزار موبايل اين شرکت با حضور مشاور عالي بانک اقتصادنوين، مديرعامل و اعضاي هيات ‌مديره شرکت بيمه‌ نوين رونمايي شد. 
به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين، نرم‌افزار جديد اين شرکت شامل پرونده شخصي بيمه‌اي کاربران بوده که تمامي پرداخت‌ها، دريافت‌ها و سابقه بيمه‌اي را با در نظر گرفتن امنيت داده‌اي و اطلاعات کاربر در اختيار وي قرار مي‌دهد. برنامه نرم‌افزاري بيمه نوين شامل ويژگي‌ها و خدمات منحصر به فردي است به طوري که امکان دسترسي آسان و ايمن به اطلاعات بيمه‌نامه، مشاهده پرداخت‌هاي بيمه‌اي هر فرد، امکان پرداخت اقساط و نمايش مبالغ دريافت شده توسط فرد و امکان مشاهده خسارت‌ها در آن پيش‌بيني و طراحي شده است.

بانک آینده، بانک سال ایران 
در سال 2017 میلادی

نشریه بین‌المللی بنکر، در آخرین ارزیابی خود در سال جاری، بانک آینده را به‌عنوان: بانک سال جمهوری اسلامی‌ایران (Bank of The Year in I.Iran) در سال 2017 میلادی معرفی و تندیس و گواهی مربوط را به بانک آینده اعطا کرد.نشریه معتبر بنکر‌(The Banker)، با بیش از 90 سال سابقه حرفه‌ای در زمینه بانکداری در سطح جهانی، هرسال با توجه به صورت‌های مالی حسابرسی شده مربوط به سال قبل مؤسسات مالی و بانکی و با در نظر گرفتن برخی شاخص‌ها از جمله: سود خالص، سرمایه پایه، بازده دارایی‌ها، نرخ بازده حقوق صاحبان سهام، نسبت هزینه به درآمد و نسبت تسهیلات غیرجاری، مزیت‌های استراتژیک، پاسخ‌گویی به نیازهای بازار، قدرت رویارویی با تغییرات اقتصادی در دوره مالی مورد نظر و مقایسه آن با دو دوره مالی متوالی قبلی، اقدام به ارزیابی بانک‌ها می‌نماید.
با این رویکرد و تحلیل دقیق شاخص‌های مالی و استراتژیک، نشریه بنکر در سال جاری، در قالب ارزیابی و انتخاب بانک‌های سال کشورهای مختلف جهان، بانک آینده را به‌عنوان بانک سال جمهوری اسلامی‌ایران برای سال 2017 میلادی، انتخاب و معرفی نموده است.