شناسهٔ خبر: 22794937 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه زاهدان:

وحدت به معنای کنار گذاشتن اعتقادهای خود نیست

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: وحدت به این معنا نیست که از اعتقادهای خود دست برداریم و به اعتقادهای دیگران تن دهیم بلکه اعتقادات هر مذهب محترم است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاري تقريب(تنا)، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نمارجمعه این هفته زاهدان با تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: تلاش علما برای حفظ وحدت میان مسلمانان امروز بسیار اهمیت دارد.
 
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: نباید برکات و اثرات سایر دین ها و مذاهب را نقض کنیم و نمی توانیم یک مذهب را انتخاب کنیم و اعتقادات مذاهب دیگر را در مذهب خود ادغام کرد زیرا اعتقادات هر دین و مذهب محترم است.
 
امام جمعه زاهدان بیان کرد: برای حفظ وحدت مهم این است که مصالح جهان اسلام و مشترکات را در نظر بگیریم و روی اختلافات مذهبی مانور ندهیم.
 
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در گذشته اختلاف مسلمانان یا دینی و یا علمی بود اما با روی کار آمدن وهابیت این اختلافات را به سمت اعتقادات هدایت کرد به طوری که تکفیر به وجود آمد.
 
آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: در صدر اسلام خوارج به عقیده تکفیری آلوده شده بودند.
 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حضرت محمد (ص) منادی وحدت در جهان است و انس، آشتی، محبت، مودت و برادری را به گونه ای التیام بخشید که جامعه آن زمان را از یک جامعه وحشی به یک جامعه متمدن تبدیل کرد.
 
امام جمعه زاهدان بیان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) پایه گذار وحدت بودند و به اهل کتاب جوامع غیر اسلامی نیز به عنوان طلایه دار وحدت فراخوان دادند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: بر پایه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی وحدت بر اساس سیاست و تاکتیک نیست بلکه بر اساس قرآن و دین است.
 
 

نظر شما