شناسهٔ خبر: 22794667 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​امام جمعه سنندج:

حضرت محمد(ص) اسوه مسلمانان برای همیشه تاریخ است/هفته وحدت فرصتی مغتنم برای نزدیکی قلوب مسلمین است

امام جمعه سنندج گفت: حضرت محمد(ص) فخر کائنات و مایه مباهات برای همه ما مسلمانان بوده و سیره و سنت ایشان اسوه ای همیشگی برای رسیدن به عزت و تعالی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج با تبریک هفته وحدت و ایام ولادت حضرت محمد(ص) به همه مسلمانان جهان اظهار کرد: ماه ربیع الاول ماهی سرشار از شور و امید برای همه مسلمانان است و امیدواریم در این ماه با آشناکردن نسل های جوان جامعه با سیره و سنت رسول الله(ص) گامی مهم برای تعالی جامعه برداریم.

وی افزود: رسول الله(ص) اسوه همیشگی مسلمانان و افراد حق طلب برای همیشه تاریخ بوده و باید همه ما بکوشیم در مسیر رهنمون های فخر کائنات گام برداریم.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از سخنان خود از هفته وحدت به عنوان فرصتی مغتنم برای نزدیک کردن قلوب مسلمانان به همدیگر نام برد و افزود: در این ایام پیروان مذاهب اسلامی باید با باورهای مذهبی همدیگر نزدیک شوند و شخصیت پیامبر(ص) را به عنوان محور اتحاد خویش مدنظر داشته باشند.

ماموستا خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته همچنین با اشاره به آیین ها و آداب ویژه ماه ربیع الاول در منطقه کردستان اظهار داشت: باید این آداب و آیین ها باشکوه تر از سنوات گذشته برپا شود و نقش و مشارکت گسترده نسل جوان جامعه با جدیت پیگری شود.
 

نظر شما