شناسهٔ خبر: 22791707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ثبت ۶۷ پس لرزه در هجدک؛

آخرین وضعیت منطقه زلزله زده/۸ روستا دچار آسیب شد

کرمان - سرپرست مدیریت بحران استانداری کرمان به تشریح آخرین وضعیت منطقه زلزله زده هجدک پرداخت و گفت: هشت روستا در اثر زمین لرزه دچار خسارت شده اند.

صاحب‌خبر -

علی حسین زاده مهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت منطقه زلزله زده «گورک» هجدک واقع در شهرستان راور اظهار کرد: پایش های اولیه در مناطق زلزله زده انجام شده و روستاهای متاثر از زلزله مشخص شده اند.

وی با اشاره به اینکه هشت روستای بخش کوهساران راور در اثر زمین لرزه دچار خسارت شده اند، ادامه داد: تعدادی از خانه ها دچار خسارت شده اند.

حسین زاده مهرابی شمار پس لرزه های هجدک را ۶۷ مورد ذکر و عنوان کرد: پس لرزه ها در منطقه همچنان ادامه دارد.

شمار مصدومان زلزله به ۵۱ نفر رسید

وی گفت: تصمیم گیری های لازم عصر امروز در نشست مشترک ستاد بحران و شورای تامین استان کرمان اتخاذ می شود و بلافاصله دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری کرمان همچنین از مصدومیت ۵۱ نفر در زلزله امروز هجدک خبر داد و گفت: این افراد در هنگام فرار دچار آسیب شده اند.

وی ادامه داد: ۴۷ نفر از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده اند و از ۱۰ نفر بیمار بستری در بیمارستان چهار نفر درمان و ترخیص شده اند، سه نفر بستری بوده و سه نفر دیگر هم نیاز به عمل جراحی دارند.

حسین زاده مهرابی اظهار کرد: منطقه در امنیت کامل است و آرامش در کامل برقرار است ضمن اینکه هشدارهای لازم برای رعایت مسائل ایمنی به مردم داده شده است.

آغاز اسکان موقت در مناطق زلزله زده

سرپرست مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به آغاز اسکان موقت در منطقه زلزله زده افزود: استاندار کرمان در منطقه حضور یافته و تصمیم گیری های لازم انجام شده است.

وی مشکلات برقراری ارتباط تلفنی با مناطق زلزله را به دلیل حجم بالای تماس ها دانست و گفت: آنتن دهی در منطقه با دلیل حضور جمعیت زیادی که پس از زلزله در آنجا حضور یافته اند دچار مشکل شده است.

حسین زاده مهرابی با اشاره به اینکه برق در مناطقی که قطع بوده وصل شده است، افزود: در زمینه آب در منطقه مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اطلاعات اولیه که برای تصمیم گیری لازم داشتیم پایش شده و همچنان اکیپ های هلال احمر، استانداری، فرمانداری، بخشداری و دهیاری در منطقه حضور دارند و تلاش برای کسب اطلاعات دقیق تر و بیشتر در حال انجام است.

حسین زاده مهرابی افزود: تمامی روستاها بررسی شده اند و منطقه ای باقی نمانده که مورد بررسی قرار نگرفته باشد.

نظر شما