شناسهٔ خبر: 22780893 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س): نباید نسبت به پرداخت زکات در جامعه بی تفاوت بود

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی روز پنجشنبه در پنجمین همایش سراسری زکات اظهار داشت: کسانی که به اقامه نماز در جامعه اصرار دارند باید نسبت به پرداخت

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی روز پنجشنبه در پنجمین همایش سراسری زکات اظهار داشت: کسانی که به اقامه نماز در جامعه اصرار دارند باید نسبت به پرداخت زکات هم اهتمام بورزند چرا که در دین اسلام به ایمان و عمل در کنار یکدیگر تاکید شده است و تنها داشتن ایمان بدون عمل کافی نیست.
وی افزود: طبق آموزه های دین اسلام افراد نباید وابسته به مادیات دنیوی باشند بلکه باید بخشی از اموال خویش را به نیت زکات و سایر واجبات دینی اختصاص دهند و در این زمینه سستی نکنند.
وی با اشاره به این که مبلغان دینی باید مردم را نسبت به پرداخت زکات آگاه سازند گفت: هماهنگونه که مبلغان مردم را به آموزه های دینی از جمله اقامه نماز و سایر موارد دعوت می کنند باید به تبیین ابعاد مختلف زکات بپردازند تا مردم نسبت به تکالیف خویش در این حوزه آشنا شوند.
تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با تاکید بر فرهنگسازی زکات در جامعه گفت: در خصوص زکات آنگونه که شایسته بوده است در جامعه به آن پرداخته نشده است در همین راستا همه مسئولان مربوطه موظف هستند تا راهکار مناسبی در این زمینه ارائه کنند تا اهداف پرداخت زکات در جامعه اجرایی شود.
وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی در جامعه شاهد اجرای فرایض دینی و درست مصرف شدن زکات هستیم که همه باید از این فرصت استفاده کنند و نسبت به ادای آموزه های دینی توجه داشته باشند.
پنجمین همایش سراسری زکات ه با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مجتمع حضرت معصومه(س) قم برگزار شد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی

نظر شما