شناسهٔ خبر: 22774744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه خراسان:

تحول در حوزه علمیه خراسان در ۴ محور اصلی دنبال می‌شود

R41347/P1377/S6,1188/CT11

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: تحول در حوزه علمیه خراسان در ۴ محور اصلی دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام سید مصباح عاملی صبح امروز در آئین تجلیل از ممتازین آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه که در مدرسه نواب برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد تحولی مطلوب در حوزه علمیه خراسان با توجه به حمایت‌ها از این مجموعه و وجود همدلی و همراهی طلاب و علما هستیم.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه برای این که بتوانند به رسالت الهی خود و با به تعبیر مقام معظم رهبری هدایتی خود برسد باید با اصولی براساس اصول انقلاب اسلامی که خداباوری، عدالت طلبی، کرامت انسانی، ولایتمداری، مسئولیت‌پذیری، عمل جهادی و پاسخگویی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: هدف حوزه نظام‌سازی، احیاگری و حاکمیت دستورات زندگی‌ساز اسلامی و تمدن اسلامی بر همه شئون فردی و اجتماعی بشر است و نقشه راه ما بیانات مقام معظم رهبری، رهنمودهای امام راحل و همراهی طلبه‌هایی است که دغدغه حرکت در این مسیر را دارند.

عاملی اظهار داشت: حوزه علمیه خراسان تحولی را در چهار قسمت شروع کرده که این تحول‌ها در فعالیت‌های بومی، فعالیت‌های ویژه، فعالیت‌های تخصصی مورد نظر مقام معظم رهبری و فعالیت‌های خلاقانه و ابتکاری خود مدارس است.

وی گفت: تابستان امسال، حرکتی بسیار ارزنده کمی و کیفی در رابطه با اساتید انجام شد و در راستای توانمندسازی و تقویت اساتید جدید، آموزش‌های تکمیلی برای اساتید برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما