شناسهٔ خبر: 22772200 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ممانعت از رسیدگی به وضعیت وخیم شیخ عیسی قاسم، سند جنایت دیگری از آل خلیفه است

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تشدید وخامت حال آیت الله شیخ عیسی قاسم را سند جنایت دیگری از آل خلیفه توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن ابراز نگرانی از وخامت حال آیت الله شیخ عیسی قاسم ، رهبر شیعیان بحریان اظهار داشت: واقعیت آن است که ما در دنیای کنونی با دشمنانی مواجه هستیم که هر روز بحث حقوق بشر را به دروغ و ناروا علیه ما مطرح می کنند اما خودشان نسبت به زیر پاگذاشتن اصول بدیهی در حقوق بشر از سوی برخی کشورها و رژیم هایی که با آن ها رابطه دوستانه دارند ، بی توجه هستند و با سکوت خود از آنها به نوعی حمایت هم می کنند.

وی افزود: بی شک یکی از نیازهای بسیار جدی این است که فرد سالمند و مریض چنانچه نیاز به دارو و درمان دارد و لو این که او مجرم و در زندان باشد باید به وضعش رسیدگی کرد و این مساله در هر دین و مذهبی نیز پذیرفته شده و جزو حقوق مسلم انسانی است و حال آن که رژیم آل خلیفه از رسیدگی درمانی به وضعیت آیت الله شیخ قاسم خودداری می کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سران ظالم بحرین شخصیت بزرگواری مثل آیت الله شیخ عیسی قاسم را مورد تعرض قرار گرفته و با وجود این که به علت بیماری شدید ایشان نیاز ضروری به معالجه و درمان دارد اما رژیم آل خلیفه به این موضوع اهمیتی نداده و محاصره را تنگ تر کرده و اجازه درمان هم نمی دهد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: بی شک از حیث انسانی و حقوقی این مسایل قابل بررسی و پیگیری است و مردم بحرین که به ایشان به شدت ارادت دارند باید فریاد زده و اعتراض کنند که بالاخره حقوق بشر چه شد.

وی بیان داشت: واقعا برای جامعه بشری به خصوص مدعیان حقوق بشر باید تاسف خورد که این چنین نسبت به این جریانات و قضایا بی تفاوت هستند و حال آن که باید به شدت واکنش نشان داده و نگذارند که مستکبران عالم با حمایت خود از رژیم های ستمگر باعث شوند که بیش از این حق مظلومان پایمال شود.

آیت الله فقیهی ابراز امیدواری کرد: خدای متعال شفای کامل به آیت الله شیخ عیسی قاسم عنایت فرموده و زمینه نابودی و اضمحلال رژیم آل خلیفه و دیگر رژیم های سمتگر و خودکامه منطقه و حامیان آن ها را فراهم کند.

۳۱۳/۸

نظر شما