شناسهٔ خبر: 22716293 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رییس سازمان بسیج مستضعفین:

احترام متقابل پیروان مذاهب اسلامی در ایران الگوی برای جهان اسلام است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همزیستی مسالمت آمیز و احترام پیروان مذاهب مختلف به یكدیگر در ایران الگوی جهان اسلام است.

صاحب‌خبر -
احترام متقابل پیروان مذاهب اسلامی در ایران الگوی برای جهان اسلام است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، سردار "محمدرضا نقدی" در جمع پرسنل سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آحاد افراد جامعه اسلامی باید احترام گذاشتن به عقاید همدیگر را یك تكلیف شرعی و عمومی بدانند و وحدت شیعه و سنی در این استان را الگوی خود قرار دهند. 

وی با اشاره به لزوم تحقق منویات رهبر معظم انقلاب افزود: مانوس بودن با كلام ولایت و دریافت رهنمود های سخنان نورانی رهبر معظم انقلاب از نشانه های بارز بسیجیان است. 

سردار نقدی افزود: امروز بسیج محدود به ایران اسلامی نیست و شاهد هستیم آزادی خواهان جهان فراتر از مرزهای كشور سخنان رهبر فرزانه انقلاب را الگو قرار می دهند و علیه حكومتهای جور قیام می كنند. 

وی حلقه های صالحین را یكی از اهداف مجموعه بسیج به منظور بصیرت افزایی معنوی و معرفت افراد جامعه عنوان كرد و افزود: معرفت ها، ارزشها و آرمانهای انقلاب، راه و روش شهیدان ،بیان احكام اخلاق اسلامی باید به نسل جوان منتقل شود و مراقبت ویژه صورت گیرد تا نسل جوان مورد تهاجم فرهنگی دشمنان قرار نگیرند. 

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حركت برای سازندگی باید با تمام وجود در میان بسیجیان لمس و سازماندهی شود تا در مناطق دور افتاده با هدف محرومیت زدایی خدمت كنند. 

وی ادامه داد: بسیجیان باید این توانایی را داشته باشند كه در تمام زمینه ها از رفع شبهات گرفته تا مشاوره دادن و راهنمایی كردن افراد جامعه در راستای اهداف عالیه انقلاب اسلامی ایران حركت كنند. 

سردار نقدی امر به معروف و نهی از منكر را یكی دیگر از وظایف بسیجیان و حلقه های صالحین عنوان كرد و گفت: بسیجیان سیستان و بلوچستان باید اهتمام ویژه برای اعتلای این فریضه مهم الهی داشته باشند و با شناخت منكرات و بیان معروفات در زمینه ساختن جامعه ای الهی قدم بردارند. 

وی با تاکید بر پیشتازی مردم سیستان و بلوچستان در ولایتمداری افزود: انتظار داریم كه این پرچمداری همچنان حفظ شود تا همواره در برابر آزمایشات و فتنه ها سر فراز بیرون آییم. 

سردار نقدی همچنین از عزاداری حسینی به عنوان بزرگترین اجتماعات بشری یاد كرد و افزود: عوامل آمریكا با بمب گذاری و به شهادت رساندن زائران حرم حسینی (ع) به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند. 

وی افزود: اغلب اهل تسنن مریدان اهل بیت (ع) هستند و اساسا هیچ مسلمانی حاضر به جنایت در حق مردم بیگناه نمی شود و بطور قطع هر گونه بمب گذاری در عراق كار قدرت های استكباری از جمله آمریكا است. 

وی ادامه داد: بیداری امروز بشریت مدیون پیام رسانی شجاعانه حضرت زین العابدین (ع) و زینب كبری (س) و تعهد و پایبندی اهل بیت (ع) به رسالت بزرگ الهی شان در سخت ترین شرایط است و بیداری ملت های آزادی خواه در كشورهای جهان نیز ثمره پیام رسانی واقعه كربلا است. 

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: دشمنان با نفوذ در فرهنگ و اعتقادات ملت ایران قصد دارند نسل جوان را از مسائل دینی و اعتقادی دور كنند و در این رابطه نیاز به یك برنامه ریزی اساسی داریم تا تهاجم ناجوانمردانه دشمن خنثی شود.

نظر شما