شناسهٔ خبر: 22674905 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

۲۳۵ کشته در حمله تروریستی به نمازگزاران مسجدی در سینای مصر

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی: افراد مسلح ناشناس با حمله تروریستی به نمازگزاران مسجدی در شمال منطقه سینای مصر و کشتن دست کم ۲۳۵ تن و زخمی کردن ۱۳۵ نفر دیگر، روز خونینی را برای این کشور رقم زدند.
شبکه خبری اسکای نیوز در این رابطه گزارش داد: شماری از مهاجمان مسلح سوار بر چند خودرو، پس از انفجاری شدید در مسجد شهرک«الروضه »، در منطقه سینای مصر، نمازگزاران را نیز به گلوله بستند و ۲۳۵ تن را کشتند . این شبکه خبری افزود: تروریست‌ها این مسجد را با چهار خودرو محاصره و به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند.این منابع افزودند: در این حمله همچنین ۱۳۵ تن دیگر نیز زخمی شدند.
تروریست ها همچنین خودروهای ساکنان را در اطراف مسجد به آتش کشیدند و مسیرهای منتهی به روستای الروضه را بستند. به گفته منابع خبری، بیشتر کشته شدگان افراد غیرنظامی هستند که برای ادای نماز جمعه به این مسجد رفته بودند . مسئولان امنیتی مصر نیز اعلام کردند که شماری از نظامیان مصری نیز در بین کشته شدگان هستند.‌به گفته وزارت بهداشت مصر، حال برخی از زخمی ها نیز وخیم است و در بیمارستان «بئر العبد» در استان سینای شمالی وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است. این حمله به دلیل اینکه یک مسجد و نمازگزاران را هدف قرار داد در نوع خود در مصر بی‌سابقه است .در پی این حمله، دولت مصر سه روز عزای عمومی اعلام کرد. ارتش مصر نیز تجهیزات نظامی و نیرو به منطقه اعزام کرده است که حاکی از عملیات گسترده علیه گروه‌های تندرو در روزهای آینده است.
در همین حال، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر در پی حمله خونین به مسجدی در منطقه «سینا»، با وزیران دفاع، کشور و مدیران امنیتی و اطلاعاتی این کشور نشست فوق العاده امنیتی برگزار و در شمال سینا‌ حالت فوق العاده اعلام کرد.از طرفی، الازهر مصر نیز حمله به مسجد و قربانی شدن نمازگزاران را به شدت محکوم کرد.
از سوی دیگر، وزارت کشور مصر نیز همزمان از ناکام گذاشتن یک سلسله حملات تروریستی گسترده دیگر به مراکز حیاتی در این کشور خبر داد.وزارت کشور مصر در این رابطه اعلام کرد: براساس اطلاعات بخش امنیت ملی، رهبران اخوان المسلمین در خارج به گروه “لواء الثوره” که یکی از شاخه‌های نظامی اخوان است، دستور داده‌ بودند که این حملات را انجام دهند.
در واکنش به این حمله تروریستی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن این حمله، با بازماندگان ابراز همدردی کرد. همچنین اتحادیه عرب، پارلمان عربی، سازمان همکاری اسلامی، سوریه، لبنان،امارات و روسیه این حمله وحشیانه را محکوم کردند.

نظر شما