شناسهٔ خبر: 2263056 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -
زهرا نعمتی به اردوی تیم‌ملی تیروکمان افراد سالم دعوت شد
 زهرا نعمتی بانوی کماندار طلایی پارالمپیک کشورمان به اردوی تیم‌ملی تیروکمان افراد سالم دعوت شد. به گزارش فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، مسابقات تیروکمان قهرمانی جهان اواسط دی‌ماه سال‌جاری در هند برگزار می‌شود و به همین منظور از شنبه اول‌آذر اردوی آمادگی تیم‌ملی تیروکمان ایران در تهران دایر خواهد شد. نعمتی درباره دعوت به این اردو گفت: به تهران می‌آیم تا در کنار اعضای تیم‌ملی افراد غیرمعلول تمرین کنم. پس از مسابقات جهانی هند دومسابقه تدارکاتی دیگر در پیش داریم و بعد از آن سال2015 در مسابقات فنلاند که به منظور کسب سهمیه المپیک2016 ریو نیز هست، شرکت می‌کنم. بانوی طلایی مسابقات پارآسیایی گفت: این اتفاق برای اولین‌بار در ایران رخ می‌دهد که یک ورزشکار دارای معلولیت همزمان برای کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک به تیم‌ملی دعوت شود. امیدوارم با کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک برزیل بتوانم به صورت همزمان در این دو رویداد مهم جهان شرکت کنم و برای کشورم افتخارآفرینی کنم. نعمتی خاطرنشان کرد: در جهان نیز تاکنون اسکار پیستوریوس توانسته بود در رقابت‌های پارالمپیک لندن در رشته دو، هم در بخش المپیک و هم در پارالمپیک شرکت کند. زهرا نعمتی در بازی‌های پارالمپیک2012 لندن و در بازی‌های پارآسیایی2014 اینچئون موفق به کسب نشان طلا شد.

امضای تفاهمنامه همکاری در مورد ورزشکاران مشمول خدمت وظیفه
 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش‌وجوانان از امضای تفاهمنامه میان این معاونت با مسوولان سازمان نظام وظیفه عمومی در مورد ورزشکاران مشمول خبر داد. نصرالله سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت ورزش‌وجوانان به نشست‌های تخصصی‌ای که در این خصوص با حضور رییس سازمان وظیفه عمومی «ناجا» سرتیپ دوم پاسدار سیدحمید صدرالسادات برگزار شده اشاره کرد و اظهار کرد: در نهایت، این جلسات منجر به تدوین تفاهمنامه‌ای در هشت‌بند شد. معاون وزیر در خصوص مواردی که در این تفاهمنامه درج ‌شده خاطرنشان کرد: به‌کارگیری یا ثبت قرارداد با مشمولان ورزشکار (در همه سطوح و رشته‌ها) طبق ماده62 قانون، بدون اخذ مجوز از سازمان وظیفه عمومی ممنوع می‌باشد. او گفت: به این ترتیب براساس مفاد این تفاهمنامه تمامی فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی باید پیش از ثبت هرگونه قرارداد با ورزشکاران برابر ماده10 قانون خدمت وظیفه عمومی، وضعیت خدمتی آنها را از سازمان وظیفه عمومی استعلام نمایند. معاون وزیر ورزش‌وجوانان با بیان اینکه براساس توافق صورت‌گرفته به کارگیری مشمولان غایب در هریک از باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی ممنوع است، افزود: مسوولیت اجرای ماده63 قانون‌ خدمت وظیفه عمومی و تبعات آن برعهده فدراسیون‌ها، هیات‌ها و باشگاه‌های ورزشی است. او ادامه داد: استعلام اصالت کارت‌های پایان‌خدمت و معافیت‌های صادره از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) فقط یک‌بار ضروری بوده و هیات‌های ورزشی استان پاسخ استعلام را در پرونده افراد درج می‌کنند. سجادی یادآور شد: فدراسیون‌های ورزشی موظف هستند سازوکاری در خصوص وضعیت خدمتی ورزشکاران فراهم کنند که حداکثر یک‌ماه تا قبل از شروع هر فصل مسابقات و نقل‌وانتقالات بازیکنان نسبت به دریافت مجوز فعالیت ورزشی اقدام کنند.

پاداش ۴میلیونی برای بازیکنان تیم‌ملی
تسنیم: بازیکنان تیم‌ملی فوتبال برای شکست‌دادن کره‌جنوبی پاداش می‌گیرند. تیم‌ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی مقابل کره‌جنوبی با یک‌گل به برتری دست یافت. پس از این موضوع برای هرکدام از بازیکنان تیم‌ملی فوتبال چهارمیلیون‌تومان پاداش در نظر گرفته شده که بعد از تصویب در جلسه هیات‌رییسه به آنها پرداخت خواهد شد.

ماجرای ممنوع‌الخروجی نکونام چه بود؟
فارس: تمام ماجرای ممنوع‌الخروجی جواد نکونام به این دلیل بوده که پیش از این دو بار احضاریه دادگاه برای ادای پاره‌ای توضیحات برای او آمده اما او نتوانسته بود به دادگاه مراجعه کند. خبر ممنوع‌الخروج‌شدن جواد نکونام در حالی اعلام شد که خود کاپیتان تیم‌ملی بعد از بازی با کره‌جنوبی متوجه این قضیه شد. نکونام در شرایطی که بلیت بازگشت به اسپانیا را گرفته بود متوجه می‌شود به‌دلیل شکایت امیر قلعه‌نویی از او ممنوع‌الخروج شده است. نکونام روز گذشته همراه وکیل خود در دادسرای فرهنگ و رسانه شعبه جرایم رسانه‌ای حضور پیدا کرد. او به این دلیل با ممنوع‌الخروجی روبه‌رو شده بود که به دلیل شکایت سرمربی استقلال از سوی دادگاه دوبار برایش احضاریه آمده بوده اما به‌دلیل اینکه در تهران حضور نداشته از سوی دادگاه ممنوع‌الخروج می‌شود. نکونام با حضور در دادگاه باید چندبرگه مربوط به این احضارها را امضا می‌کرده تا مشکل ممنوع‌الخروجی‌اش حل شود. از سویی خود نکونام از قلعه‌نویی شکایت کرده است و باید دید در آینده تکلیف شکایت این دو از هم به کجا می‌رسد.
 

نظر شما