شناسهٔ خبر: 22616910 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نشست شورای راهبری تبریز۲۰۱۸ برگزار شد

نشست شورای راهبری تبریز۲۰۱۸ با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف عضو این شورا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، نشست شورای راهبری تبریز۲۰۱۸ امروز سه‌شنبه ۳۰ آبان ۹۶ با حضور محمد محب‌خدایی معاون گردشگری، ناصر کریمان مدیر اجتماعی شبکه ۳ سیما، مرتضی آبدار مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، غلامحسین کریمی نماینده استاندار آذربایجان شرقی و نمایندگان عضو شورای راهبری برگزار شد.

معاون گردشگری در این نشست گفت: تأکید ما در حوزه ایده‌هاست تا زنده بودن این رویدادها را رقم بزند، این رویدادهای باید شرایطی را ایجاد کند تا تبریز۲۰۱۸ زنده و پویا باشد، باید رویدادهایی شکل بگیرد که ماندگار شود.

او افزود: همچنین ایجاد یک موج یکی دیگر از محورهای کاری ماست، جریان‌سازی سفر به مقصد تبریز با رویداد تبریز۲۰۱۸ باید اتفاق بیفتد و برای به وجود آمدن این شرایط باید مشارکت همه گروه‌ها افزایش پیدا کند.

محب‌خدایی تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی و تعریف برنامه‌های جذاب، تمام اقشار را برای سفر به تبریز ترغیب کنیم، برگزاری کنسرت‌ها و تئاترهایی در خلال این رویداد باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون گردشگری ادامه داد: استفاده از خانه‌های بوم‌گردی برای اسکان مسافران و گردشکرانی که برای تبریز۲۰۱۸ وارد کشور می‌شوند، می‌تواند یک فرصت و ظرفیت خوب باشد. باید استعدادها را هدفمند کنیم تا با گذشت زمان مورد نیاز به اهداف تعیین‌شده برسیم.

ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه ۳ سیما در این نشست گفت: باید کنش اجتماعی برای برگزاری این رویداد ایجاد کنیم، ایجاد ساحت رسانه‌ای برای این رویداد بسیار مهم است، ایجاد یک اپلیکیشن برای این رویداد می‌تواند تأثیرگذار باشد، همچنین برگزاری مسابقاتی مرتبط با این رویداد باید در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد: مجموعه مستند گردشگری اقلیم چند سال است که در شبکه ۳ تولید می‌شود، این امکان وجود دارد که با توجه به تبریز۲۰۱۸، این برنامه به‌صورت ویژه به تبریز اختصاص داده شود، همچنین امکان استفاده از سایر برنامه‌ها برای معرفی این رویداد وجود دارد.

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌ها در این نشست گفت: باید از ظرفیت‌های استان آذربایجان‌شرقی در خلال رویداد تبریز۲۰۱۸ استفاده کنیم، برگزاری کنسرت با محوریت موسیقی آذربایجانی هم می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

کارگر افزود: برگزاری هفته موسیقی آذربایجان این پتانسیل را دارد که در تقویم رویدادهای جهانی ثبت شود و به جذب گردشگران خارجی منجر شود، برگزاری این رویدادها و جشنواره‌ها در طول زمان بین‌المللی و جهانی می‌شود.

مدیرکل امور موزه‌ها ادامه داد: برگزاری جشنواره غذا هم از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند این رویداد را بین‌المللی کند، تبریز به غذاهای محلی و لذیذ معروف است و این ظرفیت می‌تواند در خدمت رویداد تبریز۲۰۱۸ قرار گیرد.

صفری از وزارت ورزش و جوانان دراین نشست گفت: ۵۰ فدراسیون در کشور وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای برگزاری هرچه بهتر رویداد تبریز۲۰۱۸ استفاده کرد.

او تصریح کرد: بررسی ظرفیت‌های تبریز برای میزبانی از گردشگران موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد، زیرساخت‌ها باید آماده باشد.

صفری افزود: تمام کشورها بازی‌ها و ورزش‌های محلی و بومی خود را دارند، با توجه به اینکه اقوام مختلفی در کشور ما وجود دارد می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت یک رویداد بین‌المللی را رقم بزنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما