شناسهٔ خبر: 22613663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون سفیر و مدیر انجمن فرهنگی سفارت اتریش در تهران :

ابراز امیدواری اتریش برای شروع همکاری های گردشگری با ایران

نصر: معاون سفیر و مدیر انجمن فرهنگی سفارت اتریش در تهران ابراز امیدواری کرد همکاری های حوزه گردشگری این کشور با جمهوری اسلامی ایران از شهر تبریز آغاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، الکساندر ریگر روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، هدف از سفر خود به تبریز را ایجاد بستری برای آغاز همکاری ها عنوان و اظهار کرد: امیدواریم شهر زیبای تبریز نقطه آغاز همکاری ها در حوزه گردشگری میان دو کشور باشد و موفقیت تبریز در این همکاری ها به تمام کشور تسری یابد.

وی، همکاری های بیشتر با شهر تبریز در حوزه گردشگری را خواستار شد.

ریگر افزود: این امکان را داریم که زمینه را برای حضور متخصصان بخش خصوصی و دولتی حوزه گردشگری تبریز در کشورمان به منظور بازدید از پتانسیل های گردشگری و آموزش های تخصصی این حوزه را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران نشست مشترکی بین متخصصان گردشگری اتریش و فعالان این صنعت در تبریز برگزار خواهیم کرد تا نیازسنجی در خصوص اولویت های آموزشی صورت پذیرفته و راه برای برگزاری آموزش های تخصصی گردشگری در تبریز هموارتر شود.
به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، برگزاری دوره های تخصصی آموزشی توسط متخصصان اتریشی برای فعالان گردشگری استان را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به سابقه طولانی اتریش در گردشگری بین الملل، گفت: با فراهم شدن زمینه تحقق همکاری های دوجانبه می توان از تجارب ارزنده متخصصان گردشگری اتریشی برای ارتقای سطح کیفی فعالان گردشگری تبریز و استان استفاده کنیم.

مرتضی آبدار با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 افزود: زمینه های بسیاری برای همکاری در حوزه گردشگری وجود دارد که در این خصوص همکاری در راستای گردشگری بیشترین اولویت را برای ما دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به تدریس رشته های مربوط به گردشگری در دانشگاه های تبریز، می توانیم با همکاری این مجموعه ها به ویژه دانشگاه تبریز برای دانشجویان، دوره های نظری و عملی ارتقای سطح برگزار کنیم که تاثیر بسزایی در افزایش سطح علمی دانشجویان خواهد داشت.

آبدار با بیان اینکه برنامه ریزی های مدون به منظور برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی به میزبانی تبریز در سال 2018، انجام گرفته است، گفت: آمادگی داریم تا برنامه های مشترکی با حضور هنرمندان اتریشی و تبریزی برگزار کنیم.

وی افزود: با توجه به تفاهم نامه امضا شده میان روسای جمهور دو کشور ایران و اتریش، آماده ایم شرایط حضور سرمایه گذاران اتریشی در حوزه گردشگری به خصوص ایجاد اقامتگاه ها و رستوران های سنتی را با تکیه بر پتانسیل غنی خانه های تاریخی تبریز فراهم آوریم.

کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده است.

تبریز به لحاظ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تاثیرگذارترین و مهمترین شهر ایران در طول تاریخ بوده است.

نخستین بلدیه ( شهرداری) ایران در سال 1285 شمسی در تبریز ایجاد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما