شناسهٔ خبر: 22561729 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

تربیت نسل باورمند به هویت ایرانی اسلامی رسالت آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تحقق رسالت آموزش و پرورش در گرو تربیت انسان های باورمند به هویت ایرانی اسلامی است و مدارس نقش کلیدی در تقویت این هویت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرروش به نقل از استان مرکزی، شهریار فولادوند در همایش تبیین نقش مدرسه در شکل گیری هویت ایرانی اسلامی در محل بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین اظهار کرد: توجه به ارزش های دینی و اسلامی حمایت از نوآوری و نواندیشی، برخورد با فضای یاس و ناامیدی، تقویت روحیه علمی و پژوهشگری و ایجاد فضای همدلی، صمیمیت از مهمترین کارکردهای مدارس است که باید در تمامی سنین در این فعالیت ها نقش داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: با یک نگاه عالمانه این کارکردهای مدارس بایستی در تبیین هویت دانش آموزان اثر گذار باشد و دانش آموزان به عنوان نسل آینده در بیان جزییات هویت خود با افتخار سخن بگویند.

فولادوند تصریح کرد: اگر مدارس یک فضای هدفمند و کانون تاثیر گذار برای دانش آموزان باشند، بنابراین می توان گفت آموزش و پرورش در تحقق اصلی ترین رسالت خود موفق گام برداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: هویت ملی اصول و بنیان هایی است که ملتی به این هویت اعتقاد و باور دارند و کمترین جسارتی را در خصوص هویت ملی خود نمی پذیرند، بنابراین ترویج هویت ایرانی اسلامی در آموزش و پرورش نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین یادگاری و کارکردهای اعتقادی و هویتی در مدارس شکل می گیرد، گفت: سرمایه گذاری در ساماندهی امور مدارس که بتواند به شایسته ترین وجه ممکن در نسل آینده تاثیر بگذارد یک ضرورت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه بیان کرد: مدرسه موقعیت عینی نظام و تعلیم تربیت است و در عینیت بخشی به هویت انسان نقش پر رنگ ایفا می کند، بنابراین توجه ویژه ای بایستی به این مهم معطوف شود.

نظر شما