شناسهٔ خبر: 22559648 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

سهم آموزش و پرورش استان 2 هزار نمایشگاه کتاب در2 هزار مدرسه می باشد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی در آیین افتتاح بیستمین دوره طرح ملی 50000 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه در دبیرستان نمونه دولتی فاطمیه ناحیه چهار تبریز گفت: سهم آموزش و پرورش استان در مجموع 2 هزار نمایشگاه کتاب در 2 هزار مدرسه می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرروش به نقل از استان آذربایجان شرقی؛ جعفر پاشایی با بیان اینکه امروز 50000 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه سراسر کشور افتتاح می شود، افزود: سهم آموزش و پرورش استان در مجموع 2 هزار نمایشگاه کتاب در2 هزار مدرسه می باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی با اشاره به اینکه با ظهور شبکه های مجازی، دقت وحوصله و احساس نیاز نسل جدید به کتاب کم شده است، تصریح کرد: یکی از موثرترین راهکارها برای کاهش آسیب های اجتماعی توسعه فرهنگ کتابخوانی است.

وی خاطر نشان ساخت: "تضمین اعتبار محتوا، سندیت و ارجاع علمی" سه شاخصه اصلی کتاب می باشد در صورتی که این شاخص ها در فضای مجازی وجود ندارد.

پاشایی با بیان اینکه کتاب سازنده فردای جامعه ماست، افزود: دستگاه تعلیم و تربیت استان درتلاش است تا دانش آموزانی کتابدان و کتابخوان پرورش دهد.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجان شرقی اظهار داشت: رویکرد ما افزایش تعداد کتب درسی و غیر درسی در کتابخانه های سراسر مدارس  و افزایش سرانه مطالعه و سواد اطلاعاتی دانش آموزان استان است.

وی اذعان داشت: در همین راستا سرانه کتاب ما در استان در چهار سال قبل، 9 جلد  برای هر دانش آموز بود که امسال این سرانه به 11 جلد کتاب برای هر دانش آموز رسیده و درچهارسال گذشته 2 جلد کتاب به این سرانه افزوده شده است.

پاشایی یادآورشد: امروز از 27 عنوان کتاب جدیدالتالیف معلمان شاغل و بازنشسته رونمایی می شود.

نظر شما