شناسهٔ خبر: 22552909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

خطیب جمعه تهران:

سید حسن نصرالله توطئه آل سعود و صهیونیست‌ها را خنثی کرد

ابنا

امام جمعه موقت تهران با قدردانی از دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: مردم و طوایف لبنان در مقابل توطئه های رژیم صهیونیستی و آل سعود هوشیار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با تشکر و قدردانی از ملت بزرگ ایران همچنین دولت، نهادها و تشکیلات دولتی و مردمی در کمک به زلزله زدگان غرب کشور ضمن ابراز تأسف از مصیبت اخیر برای بازماندگان طلب صبر و شکیبایی کرد.

وی افزود: کسانی که توان و قدرت مالی دارند به ساخت مسکن و فعالیت های دارای هزینه های سنگین بپردازند و کسانی که دارای فطرت بیدار هستند اینگونه اند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: گاه در فضای لطیف انسان دوستانه صدای کثیفی از حلقوم کسی از نقطه ای از دنیا بلند می شود که می گوید حتی به زلزله زدگان ایران کمک نکنید، به جای تشویق دنیا به کمک کردن به انسان هایی که در زلزله ای مهیب همه زندگی خود را از دست داده اند چنین صداهایی از آنها شنیده می شود، این بدبختی دنیاست که رئیس جمهور آمریکا اینگونه لجن وار صبحت کند.

امامی کاشانی افزود: این بدبختی دنیاست که کشوری که می گوید من حامی حرمین شریفین هستم اینگونه در یمن و سوریه جنایت کند و طرح ها و نقشه هایی برای کشورهای اسلامی می ریزد، آنقدر ضعیف است که به اسرائیل می گوید من برای حمله به کجا و کجا بودجه می دهم، اینها اینقدر ذلیل و بدبخت هستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: نظام خلقت ، الهی است در حالی که اینها غرق در شهواتشان هستند و خیال می کنند که خورشید و منظومه شمسی را در اختیار می گیرند، اینها چقدر بدبخت هستند.

وی با اشاره به استعفای سعد حریری در عربستان سعودی گفت: این موضوع نشان می دهد که دشمن چقدر برای کشورهای اسلامی طرح و نقشه می ریزد می خواهند لبنانی که آرام است متشنج شود و منطقه را متشنج کنند در حالی که مردم و طوایف لبنان بیدارند و از همه لبنانی ها بویژه سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله تشکر می کنیم که گفت با آمدن سعد حریری همه به استقبال او می رویم و این به معنی خنثی کردن توطئه آل سعود و صهیونیست هاست، و این اتحاد یادگار بزرگی برای ملت لبنان است.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: میراثی را که از پیامبر اکرم(ص) به ما رسیده است در این زمان حساس باید حفظ کنیم، ملت های مسلمان، لبنانی ها، مسلمانان دیگر کشورها و ملت ایران باید وحدتی را در برابر توطئه های دشمن ایجاد کنند، دشمنان می خواهند ما به جاهلیت برگردیم اما ندای پیامبر امروز این است که شما به جاهلیت برنگردید.

آیت الله امامی کاشانی گفت: برخی دولت های شرق مانند حکام آل سعود شقی و پست و عقب افتاده اند، و ملت ها باید از آنها جدا شوند، هر کس که نماز می خواند چه در مسجدالحرام، چه در دیگر گوشه های جهان اسلام باید به ندای پیامبر برگردد، حفظ وحدت و انسجام در دنیای اسلام و همین طور در داخل کشور وظیفه ماست.

وی افزود: در کشور ما ولایت فقیه محور این وحدت است و حول این محور است که شجاعت و فداکاری و شهادت شکل می گیرد و دشمن با دیدن این وحدت مأیوس و به عقب رانده می شود.

خطیب جمعه تهران همچنین به موضوع وقف اشاره کرد و گفت: کسانی که تمکن دارند بر آنچه که میل دارند انجام شود وقف کنند.

آیت الله امامی کاشانی در پایان با تشکر از نیروهای مسلح برای مشارکت در کمک به زلزله زدگان در غرب کشور و همین طور مشارکت در عزاداری ها از آنان قدردانی و از درگاه خداوند برای آنها طلب اجر کرد.
............
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما