شناسهٔ خبر: 22544293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مشاور معاون اجتماعی وزارت بهداشت اعلام کرد:

مرگ سالانه ۲۰۰۰ بیمار سرطانی در مازندران

ساری - مشاور معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: سالانه دو هزار بیمار سرطانی در مازندران فوت می شود و باید برای حمایت از بیماران سرطانی مراکز تسکینی راه اندازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم حزینی عصر پنجشنبه در همایش مراقبتهای حمایتی و تسکینی در سمینار آموزشی مراقبتهای حمایتی و تسکینی در سرطان که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با بیان اینکه امروزه مشکل حوزه سرطان در دنیا حوزه مدیریتی است، اظهار کرد: برای حمایت و ارائه خدمات مطلوب به بیماران سرطانی باید مراکز حمایتی و تسکینی در سراسر کشور راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه آموزش به پزشکان طب تسکینی بسیار مهم است، گفت: کمبودی در حوزه  درمانی و تشخیص سرطان در استان مازندران وجود ندارد.

مشاور معاون اجتماعی وزارت بهداشت در مراقبتهای حمایتی و تسکینی با بیان اینکه سالانه دوهزار بیمار سرطانی در استان مازندران فوت می کنند، افزود: در سراسر کشور بیماری که قطع درمان می شود رها شده است که مراکز حمایتی و تسکینی با هدف رفع مشکلات این بیماران راه اندازی شده است.

دکتر حزینی با تاکید بر حمایت خیرین از بیماران سرطانی، ادامه داد: در حوزه درمان سرطان نباید فقط به حوزه علمی توجه کنیم زیرا حمایت و انجام خدمات مشاوره ای بسیار مهم است و سبب ایجاد روحیه و در نتیجه افزایش عمر بیمار می شود.

نظر شما