شناسهٔ خبر: 22510795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -
پیکر مرزبان شهید در بانه تشییع شد
سنندج: آیین تشییع پیکر مطهر شهید مرزبان عباس کاظمی در مقابل سپاه پاسداران بانه با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، همرزمان، نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی و جمع زیادی از مسئولان برگزار شد.
شهید عباس کاظمی از سربازان وظیفه هنگ مرزی بانه بود که در پاسگاه مرزی میشیاو مشغول گذراندن دوران خدمت وظیفه عمومی بود که دوشنبه بر اثر انفجار مین به‌جا مانده از دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.
ماموستا عبدالله حیدری امام‌جمعه بانه در این مراسم با تجلیل از جایگاه رفیع شهادت در دفاع از ارزش‌های اسلامی، شهدا را میراث معنوی ماندگار جامعه اسلامی دانست و از آنان به‌عنوان اسوه‌های ایثار، فداکاری و الگوی ارزشمند نسل جوان یاد کرد.
در این آیین جمعی از بستگان شهید حضور داشتند و پیکر این شهید پس از تشییع و بدرقه در شهر بانه، برای خاکسپاری به شهر خرمدره استان زنجان منتقل شد.

دستگیری یک متهم به قتل ‏
‏ سرویس‌حوادث: مردی که دخترجوانی از آشنایانش را برای طلب ۴۵میلیون تومانی به قتل رسانده بود، بازداشت شد. ‏
سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر، افزود: پدر دختری ۲۷ساله چند روز قبل بادستور قضایی از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ۲۷تهران به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کرد و گفت: دخترم به نام ویدا ۸ آبان جاری برای انجام کاری از خانه بیرون رفت و تا ساعت ۱۲ همان روز با من در تماس تلفنی بود اما به یکباره گوشی تلفن همراهش خاموش شد و دیگر هیچگونه اطلاعی از وی
نداریم.‏
با آغاز تحقیقات،کارآگاهان مطلع شدند ویدا با یکی از دوستان خانوادگی‌اش برای بردن خودرو پرایدش به تعمیرگاه قرار ملاقات داشته است. در تحقیقات از خانواده ویدا مشخص شد که او با یکی از دوستان خانوادگی به نام فرزاد ۴۴ ساله برای بردن خودرو به تعمیرگاه قرار ملاقات گذاشته
است.‏
با شناسایی فرزادبه عنوان مظنون پرونده، او تحت بازجویی در اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و بااعتراف به قتل گفت: ویدا به بهانه سرمایه‌گذاری در یک پروژه اقتصادی، ۴۵‌میلیون تومان از من پول قرض کرده بود؛ قرار بود تا این مبلغ را در کمترین زمان به من برگرداند، اما او هر بار بهانه می‌آورد و زمان دیگری را برای دادن بدهی اعلام می‌کرد تا این‌که این زمان به یک سال رسید.
طی این مدت متوجه شدم که او از افراد دیگری نیز به همین شیوه و شگرد اقدام به گرفتن پول کرده
است. ‏
سرهنگ یاراحمدی افزود: با اعترافات متهم به ارتکاب جنایت و رها‌کردن جسد ویدا در شهر اندیشه، باهماهنگی لازم مشخص شد که جسد متعلق به مقتول توسط عوامل انتظامی در محل رها‌سازی کشف و به عنوان ناشناس به پزشکی قانونی منتقل شده است.
متهم به قتل با قرار قانونی دربازداشت به سر می‌برد. ‏

مرگ تلخ مرد کارتن‌خواب
سرویس حوادث: کارتن‌ خوابی که روی تشکی در فضای سبز بزرگراه شهید صیاد شیرازی خوابیده بود، براثر انفجار کپسول‌گاز به کام مرگ فرو رفت.
مأموران کلانتری ۱۰۶ نامجو با بازپرس کشیک قتل تهران تماس گرفتند و اعلام کردند جسد یک مرد در قسمت فضای سبز خیابان پلیس ورودی بزرگراه صیاد شیرازی (مسیر شمال به جنوب) کشف شده است.
با حضور سجاد منافی آذر قاضی کشیک جنایی به همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی و کارشناسان پزشکی قانونی در محل کشف جسد، مشخص شد جسد متعلق به مردی سی‌و پنج ساله و ظاهراً کارتن‌خواب بوده که هنگام حادثه روی یک تشک در قسمت فضای سبز خوابیده و انفجار یک کپسول گاز که کنار وی قرار داشته، منجر به سوختگی کامل این شخص و لباسهایش شده است.

نظر شما