شناسهٔ خبر: 22495503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان:

۴۵۹۶۳ واحد مسکونی در زنجان مقاوم سازی شده است

زنجان- مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان از وجود ۹۱ هزار و ۲۶۵ واحد مسکونی در استان زنجان خبر داد و گفت: ۴۵ هزار و ۹۶۳ منزل مسکونی مقاوم‌سازی شده است.

صاحب‌خبر -

اسرافیل نیازی در گفتگو با خبرنگار مهر، از وجود ۹۱ هزار و ۲۶۵ واحد مسکونی در استان زنجان خبر داد و افزود: طی چند سال گذشته ۴۵ هزار و ۹۶۳ منزل مسکونی در استان زنجان معادل ۵۰ درصد مقاوم‌سازی شده است.

وی ادامه داد: در استان زنجان و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها این حمایت‌ها تحت پوشش نظام فنی بوده و بنیاد مسکن تسهیلات ۱۸ میلیون تومانی در این زمینه ارائه می‌دهد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان گفت: مردم به این مسئله توجه داشته باشند که استفاده از افراد فنی در ساخت و ساز مسکن بسیار مهم است و باید فرهنگ‌سازی شود که مردم زیر نظر افراد فنی ساخت و ساز کنند.

نیازی  با بیان اینکه ضریب ایمنی را در خیلی از آیتم‌ها می‌توان ارزیابی کرد، افزود: باید به ساخت و ساز داخل و خارج شهر و محوطه‌ها و زیرساخت‌های آب، برق و گاز توجه کرد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان، ابراز کرد: دولت در مرکز استان ۴۰ میلیون و ۳۰ میلیون تومان در شهرها پرداخت می‌کند.

نیازی به بافت فرسوده در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان چهار شهر هدف زنجان، قیدار، خرم‌دره و ابهر هدف برنامه ما است و در شهر زنجان ۵۱۱ هکتاربافت فرسوده وجود دارد.

وی ابراز کرد: سه عامل مشوق برای این شهرها وجود دارد و این است که در شهر زنجان واحدهای مسکونی اعیانی‌ که داخل تراکم هستند به شهرداری مراجعه کنند و از صد درصد عوارض شهری معاف هستند و مازاد تراکم مجوز بگیرند، ۵۰ درصد معافیت دارند.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان گفت: روستاهای استان زنجان در بحث زلزله پر آسیب‌ترین در کشور هستند.

نظر شما