شناسهٔ خبر: 22487497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از ظهر دوشنبه؛

وقوع ۱۴ زلزله در لرستان/ بیشترین لرزش‌ها در نورآباد ثبت شد

خرم‌آباد- از ظهر امروز بالغ‌بر ۱۴ زمین‌لرزه در لرستان به وقوع پیوسته که بیشتر آن‌ها در نورآباد رخ‌داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، از ساعت ۱۵ و ۵۳ دقیقه و ۴۸ ثانیه ظهر امروز دوشنبه ۲۲ آبان ماه، بالغ بر ۱۴ زمین لرزه در لرستان رخ داده است که عمده آنها در شهرستان نورآباد رخ داده اند.

در ساعت ۱۵ و ۵۳ دقیقه و ۴۸ ثانیه، زلزله ای به بزرگی ۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین در شهرستان نورآباد رخ داد، در ساعت ۱۵ و ۵۴ دقیقه و ۴۳ ثانیه زلزله دیگری در شهرستان نورآباد و به بزرگی ۲ ریشتر رخ داد.

در ساعت ۱۶ و ۱۲ ثانیه زلزله دیگری با قدرت ۲.۶ ریشتر در منطقه «هفت چشمه» لرستان رخ داد و زلزله بعدی در ساعت ۱۶ و ۱۲ دقیقه و ۷ ثانیه در شهرستان نورآباد و در عمق ۸ کیلومتری از سطح زمین و با قدرت ۳.۳ ریشتر به وقوع پیوست.

زلزله دیگری در شهرستان نورآباد لرستان با قدرت ۲.۲ ریشتر در ساعت ۱۶ و ۱۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داد، همچنین زلزله ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در ساعت ۱۶ و ۲۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه در عمق ۱۵ کیلومتری در شهرستان کوهدشت لرستان رخ داد.

در ساعت ۱۶ و ۲۸ دقیقه و ۶ ثانیه زلزله ای به قدرت ۲.۲ ریشتر و در عمق ۱۷ کیلومتری سطح زمین در شهرستان کوهدشت به وقوع پیوست.

شهرستان کوهدشت بار دیگر در ساعت ۱۶ و ۵۹ دقیقه و ۵۸ ثانیه با زلزله ای به قدرت ۲.۵ ریشتر لرزید، در ساعت ۱۷ و یک دقیقه و ۱۰ ثانیه نیز زلزله ای به بزرگی ۲.۳ ریشتر در شهرستان نورآباد رخ داد.

این پس لرزه ها همچنان ادامه داشت، تا شهرستان نورآباد بار دیگر در ساعت ۱۷ و ۲ دقیقه و ۱۱ ثانیه با زلزله ای به قدرت ۲.۳ ریشتر تکان بخورد. زلزله دیگری در ساعت ۱۸ و ۲۹ دقیقه و ۴۶ ثانیه در نورآباد لرستان و با بزرگی ۲.۹ ریشتر به وقوع پیوست.

در شهرستان نورآباد بار دیگر زلزله ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری و در ساعت ۱۹ و یک دقیقه و ۳۸ ثانیه رخ داد.

همچنین در ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه و ۴ ثانیه زلزله ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری در شهرستان نورآباد به وقوع پیوست و آخرین زلزله نیز در ساعت ۱۹ و  ۲۸ دقیقه و ۲۷ ثانیه در شهرستان نورآباد و به بزرگی ۲.۸ ریشتر رخ داد.

نظر شما