شناسهٔ خبر: 22486715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

هلال احمر کمک های مردمی را برای زلزله زدگان جمع آوری می کند

شهرام میرزایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بروز زمین لرزه در مناطق غربی کشور به ویژه در استان کرمانشاه که منجر به جان باختن ،

صاحب‌خبر - شهرام میرزایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بروز زمین لرزه در مناطق غربی کشور به ویژه در استان کرمانشاه که منجر به جان باختن ، مصدوم و بی سرپناه شدن تعدادی زیادی ار هموطنان شده و پیرو منویات رهبری انقلاب بر حمایت همه جانبه از آسیب دیدگان،،سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز در این راستا قدم بر می دارد.
وی اظهار کرد: بر این اساس این سازمان در راستای اهدف بشر دوستانه خود وظیفه دارد، با بهره گیری از همت و توان بالقوه خیرین ، داوطلبان و مردم و برای حمایت و همدردی با همنوعان و مردم آسیب دیده نسبت به برگزاری فراخوان جذب کمک های مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی اقدام کند.
میرزایی افزود: بنابراین فراخون عمومی و اختصاصی جمع اوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای مردم زلزله زده استان کرمانشاه و مناطق غربی در بازه زمانی 22 آبان لغایت چهار آذر امسال انجام می گیرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: رویکرد این فراخوان بر جمع آوری کمک های مردمی نقدی و غیر نقدی بوده و تاکید می شود برای حفظ کرامت انسانی از جمع آوری هر گونه مواد فاسد شدنی و مستعمل اجتناب شود.
وی تاکید کرد: هم استانی ها می توانند کمک های نقدی را با شماره حساب 99999در بانک های ملت، صادرات، مسکن، دی،تجارت، سپه،پارسیان، شهر و اینده و به شماره حساب های بانک ملی 70270، 800300، ملت نیز به شماره حساب های 1404440،و 6104-3377-7006-4606 واریز کنند.
میرزایی افزود: علاوه بر ان هم استانی ها می توانند کمک های نقدی را از طریق شماره گیری با تلفن همراه *741*3*112#و یا *724# واریز کنند.
این مسئول همچنین لیست اقلام مورد نیاز برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه را شامل ،پتوی سالم و تمیز، لوازم گرمایشی ، چادر ، کنسرو و خشکبار و آب معدنی ، لوازم بهداشتی ، داروهای ضروری ، شیر خشک و وسایل بهداشتی نوزاد اعلام کرد که شهروندان می توانند کمک ها را به جمعیت هلال احمر استات تحویل دهند.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
خبرنگار: اعظم شامی ***انتشار: اسماعیل جهانبخش
7320/8068

نظر شما