شناسهٔ خبر: 22486113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد

درخواست نمایندگان مجلس از وزیر راه برای کمک به زلزله زدگان

R41405/P1377/S6,75/CT1

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان کمیسیون ولایی مجلس از وزیر راه و شهرسازی خواستند تا تدابیر ویژه برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور اتخاذ شود.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در این جلسه مشکلات و چالش‌های حوزه راه وشهرسازی را با وزیر مطرح کردند.

وی افزود: در این جلسه مواردی همچون تعطیلی برخی پروژه‌های وزارت راه، رکود بازار مسکن ،افزایش هزینه پروانه ساختمان و مالیات برارزش افزوده و مشکلاتی که برای نظام مهندسی ایجاد نموده و به تبع آن قیمت تمام شده مسکن را افزایش داده است، لزوم توجه به بافت‌های فرسوده و افزایش قیمت‌های حمل و نقل زمینی و هوایی در ایام اربعین، اتخاذ تدابیر ویژه برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور از مواردی بود که در این جلسه در حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی مطرح شد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: پس از طرح دیدگاه‌های نمایندگان مردم، وزیر راه وشهرسازی در خصوص اعتبارات این وزارتخانه توضیح داد که اعتبارات این وزارتخانه حدود 10 درصد است که باید به 30 درصد برسد و در این زمینه از نمایندگان مجلس درخواست همکاری کرد.

حاجی بابایی افزود: توجه به برنامه ششم توسعه و لزوم ایجاد زمینه‌های اجرایی نمودن آن با توجه به جامعیت و توجه خاص به توسعه حمل و نقل ریلی، موضوع تردد روزانه 550 هزار خودرو در تهران و کلانشهرها، همچنین جابجایی یک میلیون ودویست و پنجاه هزار نفر در روز در کلانشهرها، فراز دیگری از صحبت‌های آقای آخوندی در این جلسه بود.

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی در این جلسه به ظرفیت‌های این وزارتخانه در اتصال همه مراکز استان‌های کشور به حمل و نقل ریلی، رشد حوزه هوایی به عنوان تنها حوزه‌ای که رشد آن دو رقمی و از 14 تا 18 درصد متغیر بوده است، همچنین ظرفیت ایجاد 40 فرودگاه کوچک و دسترسی هواپیمایی در این فرودگاه‌ها در کوتاه‌ترین مدت ، افزایش آمار هواپیماها به 1200 فروند به عنوان موقعیتی منظم و مطمئن در هواپیمایی کشور مواردی بود اشاره کرد و توضیحاتی بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما