شناسهٔ خبر: 22484262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستور رئیس بنیادشهید برای رسیدگی به حادثه دیدگان شاهد و ایثارگر زلزله غرب کشور

تهران - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دستور رسیدگی و پیگیری جبران خسارت حادثه دیدگان شاهد و ایثارگر درحادثه زلزله غرب کشور به ویژه استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از بنیادشهید، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی روز دوشنبه در نشست شورای معاونان و مدیران بنیاد حادثه‌ مصیب ‌بار زلزله را به ملت ایران به خصوص به مردم استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بویژه به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مصیبت‌زده تسلیت گفت و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای کمک به دستگاه های مسئول در امر یاری رسانی به هموطنان عزیز از همه ظرفیت ها و پتانسیل موجود در بخش های مختلف بنیاد در این زمینه استفاده می کند.
معاون رئیس جمهوری ضمن صدور دستور رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان شاهد و ایثارگر اظهار داشت: متاسفانه حادثه زلزله در استان های غربی کشور به خصوص کرمانشاه به داغدار شدن و آسیب به تعدادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران منجر شده است که باید رسیدگی به این موضوع در دستور کار معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد و ادارات کل بنیاد در استان های مربوطه قرار گیرد.
شهیدی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در مورد حادثه دیدگان جامعه ایثارگری ادامه داد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، ایثارگران تحت پوشش بیمه های عمر و حادثه و حوادث غیر مترقبه قرار دارند، بنابراین در شرایط فعلی می توانند از مزایای این بیمه ها استفاده کنند.
وی با اشاره به صدمه دیدن منازل خانواده های شاهد و ایثارگر اضافه کرد: منازل خانواده معظم شهدا و ایثارگران تحت پوشش بیمه قرار دارد و جبران خسارات وارده به این عزیزان توسط بنیاد پیگیری می شود.
شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگی 7.3 ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند. همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.
اجتمام *1724* 7268
تنظیم: مهناز بیرانوند * انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*

نظر شما