شناسهٔ خبر: 2244457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آغاز همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری در همدان/ استاندار همدان: پیشانی سرمایه گذاران را می بوسم

همدان – خبرگزاری مهر: نخستین همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری استان همدان با رویکرد اقتصاد مقاومتی صبح چهارشنبه با حضور مقامات کشوری و استانی در همدان کلید خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش مدیرکل بانک مرکزی، مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، معاونان وزیر اقتصادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سرمایه گذاران حضور دارند.

استاندار همدان در این همایش با بیان اینکه مردم در انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد سال گذشته خواستار بهبود شرایط اقتصادی کشور بودند، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در عمل به وعده های داده شده در حوزه اقتصاد و پاسخ به امید ایجاد شده در مردم تمام تلاش خود را انجام داد که نتیجه آن خروج از رکود اقتصادی است.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه ایجاد امنیت برای سرمایه، تسهیل سرمایه گذاری، حل مشکلات سرمایه گذاری و حل مشکلات واحدهای تولیدی و غیره از مهمترین اقدامات دولت تدیبر و امید بود، بیان کرد: امنیت ایران در جهان کم نظیر است و ایران بهترین فرصت برای سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه گردشگران خارجی وقتی امنیت و مهمان نوازی مردم ایران را مشاهده می کنند همگی می گویند که چیزی که در ایران دیده اند با برداشتی که قبلا درخصوص ایران داشتند یکی نبوده است، ادامه داد: باید از نیروهای امنیتی که باعث ایجاد امنیت کشور هستند قدردانی کرد.

حضور وزیر اطلاعات و وزیر کشور در همایش سرمایه گذاری همدان

استاندار همدان به حضور وزیر اطلاعات و وزیر کشور در همایش سرمایه گذاری همدان اشاره کرد و افزود: وزیر کشور و وزیر اطلاعات در این همایش حاضر می شوند تا با سرمایه گذاران ملاقات داشته باشند و اعلام کنند که از سرمایه گذاری و سرمایه گذاران حمایت می کنند.

نیک بخت از سرمایه گذاران خواست تا روز پایانی همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان حضور داشته باشند و نتایج و توافقات حاصله را مشاهده کنند و در روز دوم صحبت های وزیر کشور و وزیر اطلاعات را بشنوند.

وی ابراز داشت: براساس سر شماری سال 90 استان همدان دارای بیش از یک میلیون و 700هزار نفر جمعیت است که 41 درصد جمعیت استان همدان را روستائیان و 59 درصد را جمعیت شهری تشکیل می دهد.

وی عنوان کرد: استان همدان دروازه ورود به غرب ایران است و این موقعیت همدان را در شرایطی ممتاز در غرب کشور قرار داده تا به عنوان پایلوت غرب باشد و در برنامه ریزی ها توجه ویژه ای به استان همدان شود.

استاندار همدان با بیان اینکه براساس اکتشافات انجام شده پیشینه مدنیت در استان همدان به هزاره سوم قبل از میلاد باز می شود، بیان کرد: سوابق و تاریخ نشان می دهد که همدان نخستین شهر دنیا و نخستین مدنیت شکل گرفته در دنیا است.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه در استان همدان هزار و 800 اثر تاریخی ثبت شده وجود دارد، ادامه داد: همدان استانی چهار فصل است که زیبایی های زیادی در آن نهفته و همدان را به استانی خاص تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه استان همدان دارای پتانسیل هایی مانند بزرگترین و طولانی ترین غار آبی جهان، سراب های نهاوند، دشت های سر سبز و مناطق حفاظت شده است که آن را ممتاز کرده است، ابراز داشت: مردم همدان به ایمان شهرت دارند و در تمام رویدادهای تاریخ معاصر نقش ایفا کرده اند و به خوبی درخشیده اند و همدان به درستی از سوی مقام معظم رهبری دارالمجاهدین نامیده شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و رشادت ها و حماسه ها در جنگ تحمیلی داشته، عنوان کرد: استان همدان با مردمانی سخت کوش در راه توسعه قدم نهاده است.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه با توجه به استعداد ها و شرایط استان همدان این همایش برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری استان و تقویت اقتصاد مقاومتی انجام می شود، ادامه داد: رویکرد این همایش اقتصادمقاومتی است چراکه سرمایه گذاری بر نگاه به داخل و استفاده از توان خارجی توجه دارد.

از سرمایه گذاران همدانی و سرمایه گذاران همدانی های داخل و خارج کشور انتظار بیشتری دارم

وی با بیان اینکه همایش سرمایه گذاری با استقبال خوب مردم استان همدان همراه است که این موضوع انگیزه ای ایجاد می کند تا سرمایه گذار حفظ شود، ادامه داد: از سرمایه گذاران همدانی و سرمایه گذاران همدانی های داخل و خارج کشور انتظار بیشتری دارم.

استاندار همدان با بیان اینکه در سالجاری مباحث زیادی در بخش اقتصاد استان پیگیری و با توجه به اقتصاد مقاومتی و نام سال، دولت قول هایی درخصوص بهبود وضعیت اقتصادی داد، بیان کرد: استان همدان نیز در حد وسع خود تمام سعی را برای بهبود وضع اقتصادی استان به کار گرفته است.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه از توسعه اقتصاد استان پشتیبانی می کنیم، ادامه داد: دولت کاهش تورم را عملیاتی کرده و رشد اقتصاد استان و کشور در گرو پویایی بخش خصوصی است و  استان همدان شایسته توسعه بخش خصوصی و سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصاد استان منوط به توسعه سرمایه گذاری و این شرایط در استان محیا است، عنوان کرد: جلب توجه سرمایه گذاران باعث رشد استان می شود

استاندار همدان با بیان اینکه همیشه نقاطی برای سرمایه گذاری انتخاب می شود که کمترین ریسک را داشته باشد، اظهار داشت: استان همدان بهترین مکان برای سرمایه گذاری و سرمایه است چراکه بازگشت سود آن در همدان برای سرمایه گذار تضمین شده است و از استانداز همدان تا کارشناسی که در ادارات مشغول است همه خود را خدمت گذار و همراه سرمایه گذار می دانیم.

خود را خدمت گذار سرمایه گذار می دانم و پیشانی سرمایه گذار را می بوسم

نیک بخت با بیان اینکه سرمایه گذاری که به استان همدان می آید اگر اهلیت و تصمیم به سرمایه گذاری و طرح قابل توجیه داشته باشد همراه و همگام او هستیم، ادامه داد: خود را خدمت گذار سرمایه گذار می دانم و پیشانی سرمایه گذار را می بوسم و تا دروازه شهر به استقبال سرمایه گذار می روم و فر ش قرمز جلوی پای او پهن می کنم و تضمین تمام خواسته های سرمایه گذار را می دهم.

وی با بیان اینکه استان همدان امن ترین استان کشور برای سرمایه گذاری است، عنوان کرد: استان همدان استعدادهایی در گردشگری، صنایع تبدیلی، صنایع تبدیلی مادر و بیشترین و بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه براساس برنامه ای که در اختیار شرکت کنندگان قرار دارد امروز بعد از طهر چهار نشست تخصصی درخصوص گردشگری، صنعت معدن و تجارت و کشاورزی و صنایع تبدیلی و مسکن برگزار می شود، ابراز داشت: نشست های تخصصی با حضور نمایندگان وزارت خانه ها و مدیران استانی و معاونان استانداری انجام می شود تا بتوانیم توافقات و تعاملات و تفاهمنانه های لازم را انجام دهیم.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه روز گذشته 60 میلیون دلار تفاهمنامه با اقلیم کردستان عراق تنطیم شد، ادامه داد: کشور های روسیه، ایتالیا، عراق، آلمان و کویت در همایش حضور دارند که برنامه هایی برای توافقات نهاییی آماده شده است.

وی در پایان از مدیران استانی خواست تا در نشست های تخصصی امروز بعدازظهر حضور فعال داشته باشند.

 

 

 

 

 
 

نظر شما