شناسهٔ خبر: 2237971 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

اسرائیل 12 نفر را در رابطه با حمله به کنیسه دستگیر کرد

صاحب‌خبر -

نیروهای اسرائیلی ۱۲ تن از اعضای خانواده دو فلسطینی که در اقدامی تلافی جویانه به کنیسه‌ای در غرب بیت المقدس حمله کرده بودند را بازداشت کرده‌اند.

اقوام غسان و عُدی ابو جمل گفتند نیروهای اسرائیلی روز سه شنبه (۲۷ آبان) به خانه‌های آنها حمله کرده و ۱۲ تن از اعضای خانواده این دو را بازداشتند کردند.

این دو فلسطینی در اوایل امروز با تبر و کلت کمری وارد کنیسه‌ای در محله «هارنوف» در غرب بیت‌المقدس شدند و دست‌کم چهار اسرائیلی را کشتند و چند تن دیگر را مجروح کردند. این دو سپس به ضرب گلوله نیروهای امنیتی اسرائیل کشته شدند.

همسر، مادر و پنج برادر غسان و نیز برادر عُدی از جمله افرادی هستند که بازداشت شده‌اند.

فلسطینیان و نیروهای اسرائیلی در منطقه جبل مبکر، محل بازداشت این افراد، به شدت درگیر شدند. بنا به گزارش‌ها، نیروهای اسرائیلی برای متفرق کردن فلسطینیان به گاز اشک آور و بمب‌های صوتی متوسل شدند.

در جریان درگیری‌هایی که بعد از بازداشت این فلسطینیان صورت گرفت حدود ۲۰ فلسطینی در اثر تنفس گاز اشک آور و شماری دیگر نیز به واسطه اصابت گلوله‌های پلاستیکی مجروح شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل بعد از این حادثه گفت تل آویو پاسخ سختی به این حمله خواهد داد.

جنبش مقاومت حماس و جهاد اسلامی این حمله را پاسخی به حلق‌آویز کردن یک فلسطینی ۳۲ ساله به نام حسن یوسف الرمونی دانستند که به دست شهرک نشینان اسرائیلی کشته شده بود.

تنش‌های اخیر در شرق بیت المقدس بعد از آن شدت گرفت که سربازان اسرائیلی هفته گذشته یک جوان فلسطینی به نام خیرالدین حمدان را در شمال اراضی اشغالی کشتند.

نیروهای اسرائیلی ادعا می‌کنند حمدان در جریان یک حمله کشته شده است اما فیلمی که بعد از این حادثه منتشر شد، نشان می‌دهد یک سرباز اسرائیلی از خودروی خود پیاده می‌شود و مستقیم به سوی حمدان شلیک می‌کند.

در پی تشدید ناآرامی‌های ناشی از قتل حمدان، نخست وزیر اسرائیل دستور سرکوب شدید معترضان را صادر کرد.

م ع/م ع

نظر شما