شناسهٔ خبر: 2232152 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نماينده مردم رشت در مجلس:

واردات برنج بايد بر اساس نياز جامعه باشد

نماينده مردم رشت و عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي گفت: واردات برنج بايد منطقي و به موقع و براساس نياز جامعه باشد؛ چرا که در اثر واردات بي رويه توليدکنندگان داخلي به شدت دچار آسيب مي شوند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج از رشت، غلامعلي جعفرزاده به توليد محصول برنج و چاي در گيلان اشاره کرد و افزود: اين دو محصول راهبردي نقش مهمي در اقتصاد استان گيلان دارند.
وي همچنين به توسعه زير ساخت هاي بخش کشاورزي استان تأکيد کرد و اظهارداشت: خريد تضميني برنج و افزايش ۹۰ درصدي تعرفه واردات برنج دو گام مثبت در راستاي حمايت از کشاورزان در سال جاري بوده است.
نماينده مردم رشت و عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي گفت: مصرف سالانه برنج ايران سه ميليون تن است که دو ميليون و ۴۰۰ هزار تن در کشور توليد مي شود.
وي در ادامه با بيان اينکه ۸۰۰ هزار تن برنج بايد از طريق واردات تأمين شود، افزود: از اين ميزان ۲۰۰ هزار تن به جهت ذخيره سازي و بقيه براي جبران کمبود توليد داخلي خواهد بود.
جعفرزاده با تأکيد بر اينکه واردات برنج بايد منطقي و به موقع باشد، اظهارداشت: واردات يک ميليون و ۲۰۰ تا يک ميليون و ۵۰۰ هزار تن برنج در سال يک واردات اضافي و غير منطقي است.
وي با يادآوري اينکه واردات برنج کماکان نبايد در زمان برداشت محصول، بلکه چند ماه بعد از برداشت محصول باشد، گفت: واردات بايد بر اساس نياز جامعه باشد.
نماينده مردم رشت و عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي افزود: براي حمايت جدي از کشاورزان و خودکفايي محصول تعرفه واردات برنج بايد به عدد ۱۵۰ برسد.
وي در ادامه با تصريح اينکه خريد تضميني بايد با قيمت مناسب باشد، يادآور شد: تبديل کودشيميايي به کود آلي، توسعه تجهيز اراضي و غيره از ديگر انتظارات بخش کشاورزي استان است.

نظر شما