شناسهٔ خبر: 22256498 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

هیات ورزش دانش آموزی، بازوی اجرایی معاونت تربیت بدنی و سلامت است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در نشست مجمع انتخابات هیئت ورزش دانش آموزی استان گفت: هیئت ورزش دانش آموزی، بازوی اجرایی معاونت تربیت بدنی و سلامت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان کردستان، افشین خوش گوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در دومین مجمع انتخاباتی هیات ورزش دانش آموزی استان با اشاره به ماهیت استقرار و تعریف این هیئت در مجموعه تربیت بدنی آموزش و پرورش گفت: هیات ورزش دانش آموزی ظرفیت و پتانسیل نوپا و جدیدی در آموزش و پرورش است که به عنوان بازوی اجرایی معاونت تربیت بدنی و سلامت با هدف گسترش و توسعه رشته های ورزشی میان دانش آموزان، شناسایی استعدادهای ورزشی و ارتقای مهارت های ورزشی دانش آموزان تشکیل شده است.

وی با اشاره به پیشینه تشکیل این هیات در استان ها گفت: اساسنامه هیات ورزش دانش آموزی به تایید وزارت ورزش و جوانان رسیده و با هماهنگی و تعامل با هیئت های ورزشی سایر رشته ها و ادارات ورزش و جوانان در راستای توسعه و پیشرفت ورزش دانش آموزی تلاش خواهند کرد.

خوش گوار از رییس سابق این هیات در استان قدردانی کرد و گفت: طی سه سال گذشته کردستان در بخش مسابقات ورزشی دانش آموزان شاهد رشد محسوس و قابل تحسینی بوده است و در تابستان سال جاری نیز با میزبانی مسابقات دوومیدانی دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور توانست  توانمندی های انسانی و مادی خود را در معرض نمایش قرار دهد.

وی ادامه داد: در مسابقات سال جاری دانش آموزان کشور 565 دانش آموز دختر و پسر در قالب 55 تیم در مسابقات رشته های مختلف شرکت کردند که حاصل آن کسب 58 مدال رنگارنگ در رشته های انفرادی و 20 عنوان تیمی اول تا هشتم در رشته های گروهی بوده است.

نظر شما