شناسهٔ خبر: 22175450 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

تيم ملي بسکتبال با ويلچر ايران نايب قهرمان آسيا و اقيانوسيه شد

تيم ملي بسکتبال با ويلچر مردان ايران با شکست برابر استراليا در ديدار نهايي مسابقات قهرماني آسيا و اقيانوسيه، به عنوان نايب قهرماني اين رقابت ها بسنده کرد.

صاحب‌خبر -

به نقل از روابط عمومي فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان، در ديدار نهايي مسابقات بسکتبال با ويلچر قهرماني آسيا و اقيانوسيه، امروز شنبه تيم ملي استراليا مقابل تيم ملي کشورمان به برتري 80 بر 54 دست يافت و قهرمان شد.

تيم ملي بسکتبال با ويلچر کشورمان با شکست در اين ديدار به عنوان نايب قهرماني بسنده کرد ضمن اينکه پيش از اينبا صود به جمع چهار تيم برتر صاحب سهميه جهاني نيز شده بود. اين تيم  در مرحله گروهي اين مسابقات با تيم هاي عربستان، نيوزلند و تايلند هم گروه بودند و با غلبه بر هر سه تيم به عنوان تيم اول گروه C به مرحله يک چهارم راه يافتند. چين حريف ايران در مرحله يک چهارم نهايي بود و ملي پوشان کشورمان با شکست ميزبان به نيمه نهايي رفتند و در اين ديدار نيز با غلبه بر ژاپن به عنوان فيناليست رقابت هاي قهرماني آسيا و اقيانوسيه شناخته شدند.

ديدار رده بندي اين دوره از مسابقات نيز بين تيم هاي ژاپن و کره برگزار شد و تيم ژاپن توانست با نتيجه 68 بر 54 حريف را شکست داده و به عنوان سومي اين مسابقات راه يابد.

در بخش زنان نيز تيم چين به عنوان قهرماني دست يافت، استراليا نايب قهرمان شد و عنوان سوم و چهارم نيز به ترتيب به تيم هاي ژاپن و ايران رسيد.

رقابت هاي قهرماني آسيا و اقيانوسيه با حضور 14 تيم در بخش مردان و 4 تيم در بخش زنان از يکم آبان ماه به ميزباني پکن آغاز شد و امروز به کار خود پايان داد.

نظر شما