شناسهٔ خبر: 22151132 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ظریف کامپالا را به مقصد نیجر ترک کرد

خبرگزاری فارس

وزیر خارجه ایران در پایان سفر دو روزه اش اوگاندا را به مقصد نیجر ترک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که در ادامه سفر به سه کشور آفریقایی سه شنبه وارد کامپالا پایتخت اوگاندا شد، پس از دیدار و گفتگو با مقامات این کشور و افتتاح مجمع تجاری دو کشور دقایقی قبل اوگاندا را به مقصد نیجر ترک کرد.

وی قرار است در مدت حضور چند ساعته در نیجر با مقامات این کشور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات بین المللی به گفتگو بپردازد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در ادامه برنامه های حضورش در کامپالا و در آخرین بخش این سفر به همراه یووری موسوینی رئیس جمهور اوگاندا مرکز درمانی ایران و اوگاندا را افتتاح کرد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از افتتاح مرکز درمانی ایران و اوگاندا در جمع خبرنگاران به روابط خوب ایران و آفریقا اشاره کرد و گفت: «ما روابط خیلی عالی با آفریقا داریم و آفریقا بخش مهمی از سیاست خارجی و قلب ما را در بر گرفته است.»

وی با ابراز خرسندی از انجام یک تور دیگر آفریقایی خاطرنشان کرد: «در این سفر به آفریقای جنوبی سفر کردیم و در حال حاضر در اوگاندا حضور داریم و پس از آن قرار است به نیجر سفر کنیم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی، سفر به اوگاندا را در راستای گسترش روابط دوجانبه اعم از اقتصادی و سیاسی برشمرد و افزود: «دیدار و سفر مفیدی بود یک هیأت بزرگ اقتصادی در این سفر حضور داشتند و امیدوارم این آغازگر همکاری بزرگتری بین دو کشور باشد.»

ظریف با اشاره به حضور رئیس جمهور اوگاندا در این مراسم، آن را نشانه دوستی بین مردم ایران و اوگاندا خواند.

ظریف پیش از این سفری دو روزه به آفریقای جنوبی داشت.

 

نظر شما