شناسهٔ خبر: 21830467 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

در همایش دینی در ایرلند مطرح شد:

اسلام‌هراسی، رادیکالیزه شدن و ادغام جمعیتی سه موضوع مرتبط هستند

حوزه/ فعالان مسلمان در شهر دوبلین پایتخت ایرلند در همایشی دینی، سه موضوع اسلام‌هراسی، رادیکالیزه شدن و ادغام جمعیتی را مرتبط دانسته و خواستار ایجادیک برنامه آموزش فکری در مدارس برای مبارزه با افراط‌گرایی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از irishtimes، فعالان مسلمان در ایرلند در همایشی، سه مبحث اسلام‌هراسی، رادیکالیزه شدن و ادغام جمعیتی را مورد بررسی قرار داده و این سه موضوع را بهم مرتبط اعلام کردند.

سمپوزیوم «مبارزه با اسلام‌هراسی، رادیکالیزه شدن و ادغام جمعیتی» در شهر دوبلین پایتخت ایرلند برگزار شد و در این گردهمایی فعالان مسلمان خواستار ایجاد یک برنامه آموزشی «فکری» در مدارس ایرلند و ارائه الگوهای شخصیتی برجسته برای نسل جوان مسلمان به منظور جلوگیری از افراط‌گرایی شدند.

دکتر معیز حجاز، یک پزشک عضو جامعه مسلمانان سودانی در ایرلند و برگزارکننده سمپوزیوم گفت: اخیرا نگرانی‌هایی در رابطه با جامعه مسلمانان سودانی‌تبار در ایرلند شاهد هستیم. یکی از این مسائل اصلی سه موضوع اسلام‌هراسی، افراط‌گرایی و ادغام است که با هم ارتباط نزدیک دارند.

وی افزود: دلیل اینکه ما این سه موضوع را به برای عنوان سمپوزیوم انتخاب کرده‌ایم این است که معتقدیم این سه با همدیگر مرتبط هستند. افراط‌گرایی و تروریسم اسلام‌هراسی را تحریک می‌کنند و اسلام‌هراسی نیز منجر به گسترش عدم ادغام جمعیتی و تفرقه در جامعه می‌شود. این یک چرخه معیوب است که توقفی نداشته و هم‌چنان ادامه دارد.

تهمینه قاضی یک فعال مسلمان و مدیر سابق سازمان مسلمانان انگلستان برای دموکراسی گفت: ایرلند نیاز به برنامه‌ای دارد تا جلوی رادیکالیزه شدن جوانان را بگیرد.

قاضی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: من معتقد هستم که سطح افراط‌گرایی در جوانان ایرلندی کمتر از جوانان انگلیسی است، با این حال مسئله رادیکالیزه شدن در میان جوانان ایرلندی هم وجود دارد.

وی از زنان و دختران مسلمان نسل جوان جامعه ایرلند خواست در هر کجا که می‌توانند علیه تبلیغات افراط‌گرایان و تروریست‌ها ایستادگی کنند.

قاضی گفت: افراط‌گرایی تنها به معنای افراط‌گرایی اسلامی نیست بلکه نژادپرستی و تبلیغات راست افراطی را نیز شامل می‌شود.

 

نظر شما