شناسهٔ خبر: 2174618 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا - قدیمی | لینک خبر

سایه جنگ سرد بر نشست گروه ۲۰

صاحب‌خبر -
سایه جنگ سرد بر نشست گروه ۲۰

با توجه به افزایش تنش بین روسیه و اوکراین و انتقاداتی که سران کشورهای غربی در نظر دارند در نشست گروه ۲۰ به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وارد کنند؛می توان گفت سایه جنگ سرد بر نشست گروه ۲۰ در استرالیا سنگینی می کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،  شبکه خبری فرانس 24 درگزارشی درباره نشست سران کشورهای عضو گروه 20 در بریزبن استرالیا اعلام کرد این نشست روز شنبه آغاز به کار خواهد کرد در باند فرودگاه بریزبن سران کشورهای عضو این گروه یکی پس از دیگری وارد این شهر می شوند تا درباره مسائلی که دل نگرانی جهان است رایزنی و تصمیم گیری کنند.
 
ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی نخستین کسی بود که خود را به استرالیا رساند.ولادیمیر پوتین نیز برای شرکت در این نشست وارد این کشور شد.اما کشورهای غربی در نشست گروه 20 منتظر پوتین هستند تا حسابش را به خاطر بحران آفرینی در اوکراین کف دستش بگذارند.از همین رو،به نظر می رسد فضای جنگ سرد از همین حالا برنشست امسال سران کشورهای عضو گروه 20 سایه انداخته باشد.
 
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در اظهار نظری در این باره اعلام کرد اگر روسیه رویکرد مثبتی در قبال اوکراین بگیرد ما می توانیم تحریم ها را برداریم اما اگر روسیه بخواهد اوضاع را وخیم تر کند آنگاه ما نیز تحریم ها را بیشتر خواهیم کرد. بنابر آنچه گفته شد بحران اوکراین در کانون نشست گروه 20 قرار دارد.
 
علاوه بر بحران اوکراین ، رشد اقتصادی،اصلاح ساختار نظام مالی جهانی و مبارزه با گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی دیگر موضوعاتی هستند که در این نشست مطرح خواهد شد و شرکت کنندگان درباره آن رایزنی خواهند کرد.
 
دست کم موضوع مبارزه با گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی یکی از موضوعاتی است که در استرالیا از اهمیت زیادی برخوردار است . بسیاری از طرفداران محیط زیست نخست وزیر کشورشان را متهم می کنند که مثل کبک سر خود را زیر برف کرده است تا فکر کند کسی نمی بیند که برای مبارزه با گرمایش زمین هیچ کاری انجام نمی دهد. 

نظر شما