شناسهٔ خبر: 2153222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

کوتــاه

صاحب‌خبر -

رسانه‌ها نیت افراد را زیر سوال نبرند

آیت‌ا... حائری‌شیرازی خطاب به رسانه‌ها گفت: نیت افراد را به راحتی زیر سوال نبرید. این عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: توصیه‌ من به مطبوعات این است که در رد قول افراد و یا اشتباه دانستن فعل آنها آزاد هستند، اما وقتی درباره‌ شخص صحبت می‌کنند نباید نیت افراد را به راحتی زیر سوال ببرند. وی افزود: خط قرمز رسانه‌ها باید نیت اشخاص باشد چون آنها دستگاه نیت‌خوانی ندارند.

 

انتخابات شورایاری‌ها برگزار می‌شود

نماینده تهران در مجلس با اشاره به جلسه شورای مرکزی حل اختلاف در ریاست‌جمهوری گفت: پس از گذشت چند سال موافقت شد تا انتخابات شورایاری‌ها در تهران برگزار شود. حسین طلا اظهار کرد: از 6 سال پیش که آخرین انتخابات شورایاری‌ها برگزار شده بود تا به حال این انتخابات صورت نگرفته بود لذا با پیگیری‌های به عمل آمده نهایتا شب گذشته شورای مرکزی حل اختلاف در ریاست‌جمهوری تشکیل جلسه داد و با توجه به نظر مساعد و موافقت، مقرر شد که انتخابات شورایاری‌ها پس از 6سال برگزار شود. نماینده تهران در مجلس افزود: یکی از مشکلات شورایاری این است که قانون ندارند و میان مصوبه شورای شهر و فرمانداری اختلاف‌نظر وجود داشت که نهایتا هیات مرکزی حل اختلاف به این موضوع رسیدگی کرد.

 

انتقاد از عدم پیگیری
تحقیق و تفحص از بنیاد تعاون

یک عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد تعاون با انتقاد از پیگیری نکردن تحقیق و تفحص از این بنیاد از سوی هیات‌رئیسه مجلس گفت: اگر به این درخواست توجه جدی نشود مسائلی را در صحن علنی مجلس بیان می‌کنم. محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: حجم عظیمی از منابع مالی متعلق به پرسنل و بازنشستگان نیروی انتظامی در بنیاد تعاون قرار دارد. این منابع بر اساس گزارش‌های دریافتی نه‌تنها به خلق ثروت و ایجاد دارایی‌های مولد تبدیل نشده بلکه به هزینه فرصت برای اقتصاد کشور مبدل شده است. این عضو کمیسیون اقتصادی فقدان رویکرد تخصصی و بی‌توجهی به اصل امانتداری را موجب وارد شدن خسارات مالی سنگین به این بنیاد توسط برخی مدیران متخلف ذکر کرد.

 

با «حزب پایداری» موافقت شد
نه «جبهه پایداری»

سخنگوی وزارت کشور گفت: برای صدور مجوز با عنوان «جبهه پایداری» مخالفت شده است، اما با عنوان «حزب پایداری» موافقت شده است. حسینعلی امیری در تبیین سیاست‌‌های وزارت کشور در حوزه صدور مجوز فعالیت برای احزاب، ابراز کرد: در وزارت کشور برای تمام احزاب اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، شرایط مساوی دیده می‌شود. وی در رابطه با وضعیت مجوز تشکل موسوم نسل دوم اصلاح‌طلب‌ها (ندا)، گفت: تقاضا داده شده و در مرحله استعلام است و به محض آنکه جواب استعلام از دستگاه‌های نظارتی بیاید بلافاصله در دستور کار کمیسیون ماده 10 احزاب قرار خواهد گرفت. قائم‌مقام وزیر کشور افزود: اگر 20 روز بگذرد و از دستگاه‌های نظارتی جوابی نیاید موضوع رسیدگی به تقاضای نسل دوم اصلاح‌طلب‌ها در دستور کار کمیسیون ماده 10 قرار خواهد گرفت تا برای آن تصمیم‌گیری کنیم. امیری همچنین در رابطه با وضعیت مرزهای کشور، گفت: الحمدلله مرزها امن است.

 

پیگیری موافقتنامه‌های استرداد مجرمین بین ایران و قبرس

هیات‌وزیران به وزارت دادگستری اجازه داد تا با هماهنگی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و وزارت امورخارجه نسبت به انجام مذاکره، پیش‌امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه‌های «استرداد مجرمین و انتقال محکومین به حبس» بین دولت ایران و دولت قبرس ظرف سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری نماید. وزارت دادگستری مجاز است با هماهنگی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور (امور توافق‌های بین‌المللی) و وزارت امورخارجه نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه‌های زیر بین دولت ایران و دولت جمهوری قبرس در چارچوب متون نمونه معاونت حقوقی رئیس‌جمهور ظرف 3سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری نماید.

 

رئیس دومای روسیه در تهران

رئیس دومای روسیه در راس هیاتی بلند پایه‌ از نمایندگان در سفری دوروزه به تهران می‌آید. سرگئی ناریستین، در راس هیاتی بلندپایه متشکل از نمایندگان این کشور 16 و 17 نوامبر به مدت دو روز به ایران سفر می‌کند. در این سفر نمایندگانی از روسای کمیته‌های مختلف دومای روسیه حضور دارند. وی در این سفر با علی لاریجانی، رئیس مجلس درباره‌ گسترش روابط پارلمانی مناسبات دو جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو می‌کند. همچنین وی با آیت‌ا... هاشمی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 

دور بعدي مذاکرات هسته‌اي، 27 آبان

مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5 با بازگشت هيات‌هاي مذاکره کننده، 27 آبان در وين پايتخت اتريش پيگيري مي‌شود. هيات مذاکره‌کننده هسته‌اي ايران و اشتون نیز مسقط را به مقصد تهران ترک کردند.بنابر اعلام وزير امور خارجه، نحوه رفع تحريم‌ها عليه کشورمان و حجم غني‌سازي دو محور اساسي مذاکرات اخیر پرونده هسته‌ای کشورمان در عمان بود.مرحله نهايي مذاکرات هسته‌اي ميان تيم مذاکره‌کننده ايران و 1+5، 27آبان در وين از سرگرفته مي‌شود.

بااحترام، در پی درج مطلبی با عنوان «دختران باید زودتر دیپلم بگیرند و نیازی به ریاضی و فیزیک ندارند» از قول استاندار محترم اردبیل در صفحه دوم روزنامه مزبور در مورخ 20 آبان 1393 بدینوسیله جهت تنویر افکار عمومی و درج در شماره آتی اعلام می‌گردد:مطلب منتسب به استاندار محترم اردبیل از مفاد سخنان ایشان در شورای اداری سیزدهم مهرماه به صورت ناقص و گزینشی و با تحریف معنوی برداشت گردیده و صحت ندارد.

مسعود امامی یگانه، مدیرکل روابط عمومی استانداری

نظر شما