شناسهٔ خبر: 21524931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار البرز:

البرز در حوزه زیرساخت‌های آموزشی از میانگین کشوری عقب است

کرج - استاندار البرز گفت: متأسفانه البرز در بخش توسعه زیرساخت‌های آموزشی نسبت به میانگین کشوری عقب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی در آیین بازگشایی متمرکز مدارس استان البرز که صبح شنبه در دبیرستان هیئت‌امنایی دهخدا برگزار شد، اظهار کرد: مهر فصل رویش جوانه‌های امید است که در آن شور و شوقی فراوان بین دانش آموزان به چشم می‌خورد.

وی بابیان اینکه بدون شک مسئولان برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص تقویت آموزش‌وپرورش و جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها را در دستور کاردارند، افزود: توجه ویژه‌ای به شورای آموزش‌وپرورش استان خواهم داشت، طی ۴ سال گذشته هیچ جلسه‌ای بدون حضور بنده در این راستا برگزار نشده است.

استاندار البرز تقویت بخش آموزش‌وپرورش در البرز را ضروری دانست و تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و نوسازی مدارس یکی دیگر از مسائل حائز اهمیتی است که باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

نجفی رفع مشکلات آموزشی البرز را ضروری مطرح و وجود این قبیل از مسائل را جای تأسف دانست، خاطرنشان کرد: متأسفانه البرز در بخش توسعه زیرساخت‌های آموزشی نسبت به میانگین کشوری عقب است.

وی استفاده از ظرفیت و پتانسیل خیرین مدرسه‌ساز در استان البرز را حائز اهمیت برشمرد و گفت: باید برنامه‌ای مدون در خصوص توسعه بخش‌های مختلف ازجمله آموزش‌وپرورش داشته باشیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه شاخص‌های پیشرفت استان در بخش‌های مختلف باید به‌طور ماهانه و سالیانه مورد ارزیابی قرار گیرد، ادامه داد: باید همواره به خاطر داشته باشیم هدف از تحصیل چه چیزی است، اگر خواهان جامعه‌ای ایده آل و خوب هستیم باید از خود شروع کنیم.

نجفی ساخت آینده‌ای روشن و جامعه‌ای پیشرفت را در گروه تغییر خود مطرح کرد و افزود: برخورداری از روحیه نقادی، تفکر و نه صرف تکیه‌بر حافظه باید مدنظر قرار گیرد.

وی دانش آموزان را به برخورداری از عزت‌نفس و خودباوری  ترغیب و سفارش کرد و گفت: باید احترام معلمان و اساتید حفظ شود، از طرفی باید به این امر اشاره کرد که رفتار اولیا و معلمان نقش مهمی در راستای آینده دانش آموزان دارد.

نظر شما