شناسهٔ خبر: 21310317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

مردم ۶۵۰ میلیاردتومان‌ به مددجویان کمیته امداد کمک کردند

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی-اجتماعی: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از کمک ۶۵۰ میلیاردتومانی مردم به مددجویان زیر پوشش کمیته در پنج ماهه نخست امسال به صورت نقدی یادرقالب طرح اکرام ایتام، صدقات، جشن رمضان، فطریه و اطعام یتیم خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما ،علی محمد ذوالفقاری‌ در جمع خبرنگاران با بیان این که این حوزه مسئولیت سازماندهی مردم در فرایند محرومیت زدایی، ترویج فرهنگ انفاق و احسان در جامعه را برعهده دارد،اظهار داشت: امسال کمیته امداد موفق شد با ۱۰ میلیون خانوار زیر پوشش این نهاد در قالب مشترکین صدقات، طرح ایتام ومحسنین و همچنین همکاران در شبکه‌های نیکوکاری همکاری‌ داشته باشد.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: با انعقاد تفاهمنامه با اپراتور همراه اول مشارکت پیامکی صدقات راه‌اندازی شده است وتولید قلک‌های صدقات متوقف و صدقات پیامکی افزایش پیدا خواهد کرد.‌وی ادامه داد:یکی از راه‌های مدنظر کمیته امداد توسعه همکاری با موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری است زیرا این مراکز در نوع ماموریت و خدمت‌رسانی به نیازمندان ماموریت‌های مشابه کمیته امداد دارند به طوری که برخی از مددجویان کمیته امداد از خدمات موسسات خیریه هم استفاده می‌کنند.همچنین مراکز نیکوکاری، خدمت‌های درمانی، اشتغال، تامین جهیزیه و تامین مسکن به مددجویان کمک می‌کنند.
ذوالفقاری با بیان این که مردم در سه بخش ‌نقدی، کالا و ارائه خدمات به کمیته امداد کمک می‌کنند اظهارداشت: خدمات الکترونیکی می‌تواند سرعت انتقال پول از خیر به نیازمند را افزایش می‌دهد و امنیت جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی را بیشتر‌ ‌کند و سطح دسترسی خیرین به خدمات مورد نظر افزایش پیدا می‌‌کند.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به ساماندهی خیرات نیکوکاران برای توانمند سازی زیر ساخت‌های اساسی خانوارهای زیر پوشش گفت:تبدیل خیرات مصرفی خیران به سمت خیرات ماندگار و بادوام از جمله در زمینه اشتغال، مسکن،سلامت، آموزش و خدمات معنوی و معیشت خانوارها از ماموریت های مهم کمیته امداد است .‌
وی با اشاره به یکی از طرح های کمیته امداد برای حضور خیرین باهدف سرمایه گذاری در صندوق ولایت افزود: خیران با سرمایه گذاری در صندوق ‌می‌توانند بخشی از نیاز خانوار های نیازمند را در قالب وام تامین کنند و در اختیار آنان قرار دهند. همچنین نیکوکاران می‌توانند اصل سپرده خود را در زمان دلخواه دریافت کنند.
ذوالفقاری با تاکید بر ایجاد مسئولیت اجتماعی خاطرنشان کرد: ایجاد مسئولیت اجتماعی از اهداف کمیته امداد است تا کارگاه‌های تولیدی در تولیدات خود کمک به مددجویان را مورد توجه قرار دهند‌، زیرا اکنون در تولیدات کارخانجات مواد مصرفی نیازمندان تولید نمی‌شود و اقشار مرفه می‌توانند تولیدات را خریداری کنند. همچنین درکاریابی باید مددجویان متخصص مورد توجه قرار گیرد . ‌وی با بیان این که جشن عاطفه ها جشن شروع خیر خواهی در حوزه آموزش برای یک سال تحصیلی است افزود:در جشن عاطفه‌های سال گذشته حدود ۵۳ میلیارد تومان جمع‌آوری شد. البته جشن عاطفه‌ها در سال گذشته به صورت دو مرحله‌ای برگزار شد به طوری که در مرحله نخست مسئولیت برگزاری این جشن با کمیته امداد و در مرحله دوم آموزش و پرورش با مشارکت این نهاد جشن نیکوکاری را در مدارس برگزار کرد.‌معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به این که سهم آموزش درسبد هزینه خانوارهای نیازمند کوچک است تاکید کرد:کمیته امداد برای تقویت سهم آموزش در سبد هزینه زندگی مددجویان زیر پوشش نیازمند این است که خیرین را شناسایی و در کنار این نهاد قرار دهد.‌‌ ذوالفقاری همچنین از توقف تولید و توزیع صندوق صدقات خانگی خبر داد و گفت: صندوق صدقات معابرعمومی جمع‌آوری‌ می‌شود و صندوق صدقات‌ را در اماکن توسعه خواهیم داد.
مدیرکل هماهنگی امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هم در این نشست از برگزاری دو مرحله‌ای جشن عاطفه‌ها خبر داد و گفت: این جشن در مرحله اول روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه در پایگاه‌ها و میعادگاه‌های نماز جمعه و‌ ۱۹ مهر در مدارس‌ کشور برگزار خواهد شد.
ابوالقاسم رستگار با بیان این که جشن عاطفه‌ها یک جشن یکروزه نیست بلکه کمیته امداد درطول سه ماه گذشته برای آن برنامه ریزی کرده و با صنوف، کارخانه ها ، صداوسیما، مدارس
و … رایزنی‌های خود را انجام داده است،اظهار داشت:اکنون تمامی نیازهای دانش آموزان کمتر برخوردار شناسایی شده و این در حالی است که آن دسته از دانش آموزانی که برای شهریه مدارس خود با مشکل روبرو می‌شوند همچون دانش آموزان نخبه حاضر در مدارس نمونه دولتی و … این نهاد نسبت به پرداخت شهریه آنها اقدام خواهد کرد.
مدیرکل هماهنگی امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان این که کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها به صورت نقدی و غیرنقدی دریافت خواهد شد، خاطرنشان کرد: نیکوکاران می‌توانند با شماره گیری #۱*۸۸۷۷* ، همچنین از طریق اپلیکیشن «سکه» یا با مراجعه به سایت کمیته امداد امام خمینی (ره) به نشانی‌ EMDAD.IR کمک‌های خود را واریز و در این جشن شرکت کنند.

نظر شما