شناسهٔ خبر: 21209693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

حمله چندین باره نیکی هیلی به برجام و ایران /رعایت محدودیت‌های غنی‌سازی و سانتریفیوژ به معنی پایبندی ایران به برجام نیست /با یک جورچین مواجه هستیم

نماینده آمریکا در سازمان متحد روز سه‌شنبه گفت که رعایت محدودیت‌های غنی‌سازی و سانتریفیوژ به معنی پایبندی این کشور به برجام نیست.

صاحب‌خبر -
«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان متحد روز سه‌شنبه گفت که پایبندی ایران به محدودیت‌های غنی‌سازی و سانتریفیوژ به معنی پاینبدی این کشور به برجام نیست. 

به گزارش نامه نیوز، نیکی هیلی گفت که در دیدار اخیرش با مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یوکیا آمانو، مدیر کل این سازمان به وی گفته نظارت بر پایبندی ایران به برجام، همانند جورچین است: «برداشتن تنها یک قطعه تصویر کاملی در اختیار شما قرار نمی‌دهد.»

هیلی این اظهارات آمانو را «تشبیهی بسیار مناسب» توصیف کرد و گفت که این تشبیه نشان می‌دهد که بررسی رفتارهای ایران بایستی در چارچوب گسترده‌تری صورت گیرد. 

وی گفت: «بسیاری از ناظران این نکته را فراموش می‌کنند. آنها تصور می‌کنند تا زمانی که ایران، محدودیت‌های مربوط به غنی‌سازی و سانتریفیوژها را رعایت کند به توافق هسته‌ای پایبند بوده است. این صحیح نیست. ما در اینجا با یک جورچین مواجه هستیم.»

نیکی هیلی در ادامه اظهاراتش به گزارش ماه آینده ترامپ درباره پایبندی ایران به برجام اشاره کرد و گفت این ضرورت که رئیس‌جمهور بایستی پایبندی ایران را گزارش کند، شرط مندرج در خود توافق هسته‌ای نیست و کنگره آمریکا آن را تدوین کرده است.

نظر شما