شناسهٔ خبر: 2120916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

سازمان مدیریت چابکتری ساخته ایم

منبع: واحدمركزي خبر

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن به نقل از واحد مرکزی خبر، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: این سازمان در مقایسه با قبل چابک، روزآمد، فعال و نظارت گر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، محمدباقر نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما درباره جزئیات احیای سازمان مدیریت و برنامه یزی افزود: رئیس جمهور در 17 مهر امسال موافقت کرد تا این سازمان دوباره شکل بگیرد و این کار انجام شد.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور از همان آغاز نسبت به شکل گیری این سازمان که قبلا 2 معاونت جدا شامل معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه و سرمایه انسانی بود تاکید داشت.

نوبخت با اشاره با اینکه زمانی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی منحل شد، کار مدیریت و برنامه ریزی جدا شد، گفت: رئیس جمهور از ابتدا این 2 معاونت را به یک فرد سپرد و رویکرد اولیه وی بر این بود که مدیریت یکسانی در برنامه ریزی و مدیریت انسانی برقرار باشد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی هم برای احیای این سازمان طرحی را با فوریت به تصویب رساند اما شورای نگهبان به آن ایراد گرفت.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت:‌ اساسا طبق اصل 126 قانون اساسی ، امور برنامه ریزی ، بودجه ، امور اداری و استخدامی از وظایف خاص رئیس جمهور است و مجلس شورای اسلامی نمی تواند به آن ورود کند.

نوبخت افزود:‌ چون احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی از اختیارات رئیس جمهور بود ، وی موافقت کرد امشب شورای عالی اداری در این راستا تشکیل شد و برای ادغام دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه و سرمایه انسانی و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی مصوبه داشت.

وی گفت: حال که دوباره این سازمان تشکیل می شود ، قرار شد عینا به آن ساختار قبلی این سازمان برنگردیم و سازمان، چابک، روزآمد، فعال و نظارت گری را داشته باشیم.

نوبخت افزود: در اینکه در استان ها هم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل شود مورد موافقت رئیس جمهور بود اما برای اینکه سازمان های استانی مدیریت و برنامه ریزی با استانداران و شورای برنامه ریزی استان رابطه هماهنگ داشته باشند قرار شد در دو هفته آینده پیشنهاد مشترکی را بنده و وزیر کشور داشته باشیم و به نحو شایسته ای درجهت برنامه ششم توسعه حرکت کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اضافه کرد: انشاء اله این موضوع در چند هفته آینده به فرجام می رسد.


نظر شما