شناسهٔ خبر: 2120178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان-قدیمی | لینک خبر

محمد باقر نوبخت خبر داد

احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پس از 7 سال

صاحب‌خبر -

فرهیختگان| شورای عالی اداری، احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را تصویب کرد.
محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهوری با اعلام این خبر گفت: «شورای عالی اداری در راستای اجرای دستور رئیس‌جمهوری موضوع «احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استانی» از طریق ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری را تصویب کرد. بر این اساس مقرر شد میزان اختیارات، صلاحیت‌ها و چگونگی ارتباط و تعامل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و استانداری‌ها در جلسه مشترکی که بین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزیر کشور برگزار می‌شود، تعیین شود.»
احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یکی از وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری پارسال بود و تعویق در احیای آن در ماه‌های اخیر موجب انتقادهایی نسبت به دولت شده بود. اما چندی پیش محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت از آماده شدن قریب‌الوقوع طرح احیای این سازمان و بررسی آن خبر داده بود. به عقیده کارشناسان، احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور علاوه‌براینکه موجب تسریع تحقق اهداف چشم‌انداز خواهد شد، تحول مثبتی در نظام برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و ساختار اداری و در نتیجه توسعه همه‌جانبه کشور ایجاد خواهد کرد.
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، تیرماه 1386 در جلسه شبانه شورای عالی اداری که به ریاست محمود احمدی‌نژاد تشکیل شده بود، منحل و تبدیل به یکی از معاونت‌های ریاست‌جمهوری شد. پس از جریان انحلال این سازمان 60 ساله، انتقادهای بسیاری نسبت به این تصمیم دولت صورت گرفت اما روند انحلال سازمان، با ابلاغ چارت تازه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری (سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق) تکمیل شد.

نظر شما