شناسهٔ خبر: 2102491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

روحاني در جلسه هيات دولت:

صدا و سيما بايد فراجناحي و مدافع عزت و منافع همه مردم باشد

جلسه هيات وزيران عصر يکشنبه به رياست دکتر روحاني برگزار شد و اعضاي دولت به بحث و تبادل نظر پيرامون مسائل روز کشور پرداختند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، در ابتداي جلسه دکتر روحاني با تبريک انتصاب دکتر سرافراز به عنوان رييس سازمان صدا و سيما رسالت اين رسانه را تبليغ و تبيين فرهنگ اسلام و انقلاب، ايجاد ارتباط نزديک بين بخش‌هاي مردم و اقوام، رابطه نزديک‌تر مردم با دولت و ارتقاي سرمايه اجتماعي که در انتخابات ۲۴ خرداد با حضور و مشارکت موثر مردم ايجاد شد، دانست و تاکيد کرد: براي ارتقاي اين سرمايه نقش سازمان صدا و سيما بسيار تاثيرگذار است.
رييس جمهوري اجراي خواست و مطالبات مردم و اجراي قوانين را نيازمند همکاري رسانه ملي و دولت دانست و دليل اهميت آن سازمان را انتصاب رييس رسانه ملي توسط رهبري معظم انقلاب و تحت نظارت سه قوه بودن صدا و سيما ذکر کرد.
دکتر روحاني افزود: صدا و سيما بايد آزادي بيان و افکار را تضمين کند و بنابر اين يک رسانه فراجناحي و فرا اقوامي و در يک کلمه رسانه ملي و متعلق به عموم ملت ايران است که بايد از منافع و عزت همه ملت دفاع کند.
رييس جمهوري ادامه داد: دکتر سرافراز يکي از فرزندان انقلاب و از خانواده معزز شهدا و نام آشنا و برخوردار از تخصص و تجربه طولاني در صدا و سيما است و ضمن آرزوي موفقيت براي ايشان اميدواريم که صدا و سيما به نقطه‌اي برسد که به فرموده امام راحل (رضوان الله تعالي عليه) دانشگاه عمومي باشد.
دکتر روحاني همچنين از خدمات جناب آقاي مهندس ضرغامي و همکارانشان تقدير و تشکر کرد.
در ادامه گزارش وزير راه و شهرسازي درباره دهه ايمني راه‌ها و مسئوليت‌هاي ما با شعار سهم من در ايمني راه‌ها ارائه و به مسئوليت همه شهروندان و دستگاه‌هاي مختلف در تامين ايمني تاکيد شد.
بر پايه اين گزارش خوشبختانه از سال ۱۳۸۵ به بعد شاهد روند کاهش تلفات جاده‌اي از ۲۸ هزار نفر به ۱۸ هزار نفر علي‌رغم چند برابر شدن تعداد اتومبيل‌ها هستيم،‌ افزون بر اينکه در شش ماهه اول امسال در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل ۶.۵ درصد کاهش تلفات داشته‌ايم.
در اين جلسه تعدادي از پيشنهادهاي دستگاه‌هاي اجرايي پس از بررسي به تصويب هيات وزيران رسيد.
با تصويب دولت مبلغ ۴۵۳ ميليارد و ۷۶۷ ميليون ريال اعتبار بابت پرداخت ديون و تعهدات ايجاد شده در اثر حوادث غيرمترقبه در سال ۱۳۹۲ ناشي از عدم تخصيص اعتبار به بنياد مسکن انقلاب اسلامي اختصاص يافت.
هيات وزيران همچنين مبلغ ۵۰ ميليارد ريال اعتبار براي کنترل و مهار آب‌هاي سطحي و پيشگيري از وقوع سيلاب در ۱۲ شهر استان اصفهان، در اختيار استانداري اصفهان قرار داد.
مبلغ ۵۰ ميليارد ريال اعتبار به صورت هزينه‌هاي و ۶۴۰ ميليارد ريال به صورت تملک دارايي سرمايه‌اي به نسبت مساوي بابت بازسازي،‌جبران خسارت، پرداخت ديون و تعهدات ايجاد شده در سال ۱۳۹۲ ناشي از عدم تخصيص اعتبار در اختيار استانداري آذربايجان شرقي قرار گرفت.
دولت همچنين مبلغ ۳۵ ميليارد ريال اعتبار براي بازسازي و جبران خسارات ناشي از سيل و اقدامات پيشگيرانه از حوادث غيرمترقبه شهرستان کاشان، به استان اصفهان اختصاص داد.
در ادامه وزارت امور اقتصادي و دارايي گزارشي در خصوص «نحوه بررسي لايحه رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور در مجلس شوراي اسلامي» به هيات وزيران ارائه داد.
با تصويب دولت وزارت راه و شهرسازي مجاز است براي اجراي آزادراه تبريز - شهر سهند به طول حدود ۲۰ کيلومتر، شامل طراحي، مطالعات، آزادسازي مسير، احياي آزادراه و ايجاد تاسيسات جانبي خاص و نگهداري و بهره‌برداري از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداري و بهره‌برداري از آزادراه تبريز - شهر سهند با رعايت ضوابط و مقررات زيست محيطي اقدام نمايد.

نظر شما