شناسهٔ خبر: 20580940 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

شروع مقتدرانه

صرف‌نظر از نتایج شب گذشته و بازی دو مدعی سنتی لیگ یعنی استقلال تهران و سپاهان اصفهان، پرسپولیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، لیگ هفدهم را مقتدرانه آغاز کرد و در شبی که همراهی 30هزار نفری هوادارانش را به همراه داشت در ورزشگاه آزادی 2 بر صفر بر فولاد چیره شد.

صاحب‌خبر -

لیگ هفدهم در حالی از راه رسید که در همین ابتدای کار نگاه علاقه‌مندان به فوتبال متوجه برخی مدعیان سنتی لیگ از جمله پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها بود، تیمی که استخوان‌بندی اصلی خود را حفظ کرده و با دو سه تغییر، گام در یک فصل پر فراز و نشیب دیگر گذاشته است. شاگردان برانکو هرچند در این مسابقه سایه‌ای از نشاط و بازی روان دو فصل گذشته خود را به همراه داشتند اما در نهایت موفق شدند 2 بر صفر حریف صاحب‌نام خود را شکست دهند و با روحیه‌ای مضاعف به استقبال هفته‌های آتی بروند. پرسپولیس شاید تیم همیشگی نبود اما ریشه این مساله را می‌توان در روزهای آغازین لیگ و تمرینات پرفشار بدنسازی یافت، چیزی که در تیم فولاد نیز نمایان بود.

تیم برانکو در این مسابقه موقعیتی به حریف نداد و به قول معروف بر توپ و میدان سوار بود، تیمی که هفته قبل با شکست دادن نفت تهران در سوپرجام ایران یک قهرمانی دیگر را به هوادارانش هدیه کرده بود، حالا با آغاز پیروزمندانه در لیگ امیدوار است بتدریج و تا زمان دیدار سرنوشت‌ساز خود برابر الاهلی عربستان به اوج رسیده و با گذشتن از سد حریف عربستانی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. تا اینجای کار دو دیدار داخلی بخوبی روحیه سرخپوشان را برای مصاف آسیایی تقویت کرده و باید دید در ادامه چه شرایطی بر پرسپولیس حاکم خواهد شد؟

اولین توقف مدل 17

جدال تیم‌های سیاه‌جامگان مشهد و ذوب‌آهن اصفهان برنده‌ای نداشت تا این بازی اولین تساوی لیگ هفدهم لقب بگیرد. این نتیجه در شرایطی به دست آمد که ذوب‌آهن تا دقایق پایانی بازی تیم پیروز میدان بود اما در دقیقه 90 حسین بادامکی دومین گل سیاه‌جامگان را وارد دروازه حریف کرد تا نتیجه 2 بر2 پایان‌بخش این بازی باشد.

به این ترتیب سیاه‌جامگان، تیمی که فصل قبل به زحمت در لیگ ماندنی شد حالا در مصاف با یکی از تیم‌های مدعی سنتی لیگ یک امتیاز کسب کرد و باید دید در ادامه راه این دو تیم چه شرایطی خواهند داشت؟

پیروزی شیرین تیم درخشان

یکی دیگر از بازی‌های جالب توجه هفته اول جدال نفت تهران و سپیدرود رشت بود، دیداری که تا ساعاتی قبل از آن برگزار شدنش در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، اما در نهایت سازمان لیگ به طور مشروط پذیرفت که نفت در لیگ به میدان برود مشروط بر آن‌که در یک بازه زمانی مشکلات ساختاری خود را مرتفع کند. به این ترتیب نفتی‌ها در ساعاتی قبل از آغاز بازی قرارداد خود را ثبت کردند تا در چنین شرایطی لیگ هفدهم را استارت بزنند. با وجود این تیم تازه لیگ برتری شده سپیدرود قدر این فرصت را ندانست و اسیر بی‌تجربگی خود شد و 2 بر یک به نفت باخت. به این ترتیب نفت بحران زده و بلاتکلیف استارت شیرینی با هدایت حمید درخشان زد.

غافلگیری تراکتورسازی

یحیی گل‌محمدی در نخستین تجربه‌اش در تیم تراکتورسازی در حالی به مصاف میزبانش، استقلال خوزستان رفت که به اذعان ویسی، قرمزپوشان به هیچ عنوان سیمای یک مهمان را با هدف کسب حداقل امتیاز نداشتند! شاگردان گل‌محمدی در این بازی بارها تا آستانه فرو ریختن دروازه میزبان پیش رفتند اما هر بار درخشش وحید شیخ‌ویسی سنگربان این تیم مانع کامیابی قرمزهای تبریزی شد. این همه ماجرا نبود چرا که تراکتوری‌ها در یک غافلگیری در دقیقه 90 دروازه خود را بازشده دیدند تا تلخی این شکست ناباورانه با توجه به فرصت‌های از دست رفته، برای تیم گل‌محمدی دو چندان شود.

تابلوی نتایج

سیاه‌جامگان2 ذوب‌آهن 2

گل‌ها: علی حمام (19 - گل به خودی) و حسین بادامکی(90) برای سیاه‌جامگان، ربیع عطایا(33) و محمد نژادمهدی(46) برای ذوب‌آهن

استقلال خوزستان یک تراکتورسازی صفر

گل: میثم دورقی (90)

نفت تهران2 سیپدرود رشت یک

گل‌ها: عیسی آل‌کثیر(61) و محمد نصرتی (63 - پنالتی) برای نفت و محمد نزهتی (7) برای سپیدرود رشت

پرسپولیس 2 فولاد صفر

گل‌ها: وحید امیری(7) و شجاع خلیل‌زاده(54)

نظر شما