شناسهٔ خبر: 20531506 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

رژیم صهیونیستی با برچیدن گیت های امنیتی در مسجدالاقصی، تسلیم اراده فلسطینی‌ها شد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: صهیونیستها پس از تسلیم در برابر اراده فلسطینیان و برچیدن گیت های امنیتی مقابل مسجدالاقصی به دلیل تداوم اعتراضات، دوربین های مداربسته در مقابل این مسجد را نیز برمی چینند.
رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم قصد دارد دوربین های مداربسته در مقابل مسجدالاقصی را نیز برچیند. این اقدام صهیونیستها پس از اعتراضات گسترده فلسطینیان به رویکردهای امنیتی تل آویو در قبال مسجدالاقصی، صورت گرفت. یک منبع رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد کابینه این رژیم از تصمیم جدید خود عقب نشینی کرده وپس از برچیدن گیت های امنیتی الکترونیکی، دوربین های هوشمند و پیشرفته نیز در مقابل ورودی های مسجد الاقصی نصب نمی شوند.
این درحالی است که رژیم صهیونیستی پس از برگزاری جلسه رسمی کابینه این رژیم اعلام کرده بود، گیت های الکترونیکی از ورودی های مسجد الاقصی برداشته می شود و به جای آنها دوربین های پیشرفته و هوشمند در ورودی‌های این مسجد نصب خواهد شد.‌ اما طبق اطلاعات جدید از جلسه کابینه، وزرای رژیم صهیونیستی به نصب نشدن دوربین‌ها نیز رای داده اند. از سوی دیگر، رامی الحمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن انتقاد شدید از اقدامات صهیونیست ها در قدس اشغالی گفت: ما با هر اقدامی که اسرائیل در قدس انجام دهد، مخالفیم. وی همچنین هتک حرمت های مکرر نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به صحن های مسجدالاقصی را محکوم کرد.در چنین شرایطی درگیری جدید فلسطینیان با نظامیان رژیم صهیونیستی در ورودی های مسجد الاقصی دهها زخمی برجای گذاشت. نمازگزاران فلسطینی هم در ورودی های مسجد الاقصی نماز اقامه کردند تا براعتراض خود به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی حتی پس از برداشتن گیت های امنیتی برای ممانعت از اقامه نماز در مسجد الاقصی تاکید کنند. در این حال یکی از نماینده‌های رژیم صهیونیستی خواستار ساخت معبدی برای یهودیان در داخل مسجدالاقصی شد. عضو کنست رژیم صهیونیستی مدعی شد که فلسطینیان باید بهای سنگینی برای عملیات خود علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در مسجد الاقصی بپردازند و در همین راستا یک معبد یهودی باید در محوطه های مسجد الاقصی احداث شود.
نشست بی نتیجه شورای امنیت
نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی خشونت‌های اسرائیلی‌ها علیه فلسطینیان در قدس اشغالی و مسجدالاقصی، بدون صدور بیانیه‌‌ در محکومیت این اقدامات پایان یافت. نشستِ پشت درهای بستهِ شورای امنیت به درخواست مصر، سوئد و فرانسه برگزار شد. نماینده فرانسه در سازمان ملل، فقط به این جمله بسنده کرد که نسبت به دور جدید خشونت‌ها در قدس و اراضی فلسطینی بسیار ابراز نگرانی می‌کنیم. این درحالی است که فرستاده ویژه صلح سازمان ملل به خاورمیانه بر ضرورت ایجاد راه حلی برای پایان دادن به تنش و بحران جاری در قدس قبل از فرا رسیدن روز جمعه به منظور جلوگیری از تشدید تنش و درگیری ها در این شهر تاکید کرد. در چنین شرایطی مالزی و اندونزی با محکوم کردن حملات اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها در مسجدالاقصی و به شهادت رساندن شماری فلسطینی، خواستار تصمیمات سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی در این مورد شدند. «عبدالفتاح سیسی» رئیس‌جمهور مصر هم خطاب به رژیم صهیونیستی گفت که آنچه در مسجدالاقصی رخ می‌دهد تأسف‌بار است و احترام به احساسات مسلمانان در قبال مقدساتشان ضروری است. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هم با اشاره به اقدامات امنیتی رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، تاکید کرد که اسرائیل به سمت انزوا پیش می‌رود. خبرگزاری رسمی چین هم خاطر نشان کرد پست های بازرسی که رژیم صهیونیستی در ورودی مسجد الاقصی ایجاد کرد و حالا باعث تنش شده است بتدریج به یک بحران جهانی تبدیل می شود. در خبری دیگر نمایندگان پارلمان اردن در پی همکاری دولت کشورشان با اسرائیل در خروج کارکنان سفارت این رژیم از امان، خواهان ارائه گزارشی مفصل از جزئیات این مسأله به پارلمان شدند. رئیس پارلمان اردن از دولت این کشور خواست گزارش مفصلی از حادثه سفارت اسرائیل به پارلمان ارائه دهد. از طرفی تعدادی از نمایندگان در اعتراض به حادثه سفارت اسرائیل، از جلسه مجلس خارج شدند.
گفتنی است دفتر نخست‌وزیری سفارت رژیم صهیونیستی در اردن از بازگشت کارکنان این سفارتخانه به تل‌آویو خبر داد. روز یکشنبه گذشته یکی از اعضای حفاظت سفارت رژیم صهیونیستی در امان با ادعای حمله یک اردنی با چاقو – که گفته می‌شود مسئله شخصی بوده – به سمت دو نفر تیراندازی کرد و هر دوی آنها را به قتل رساند.

نظر شما