شناسهٔ خبر: 20484586 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تجهیز پدافند هوایی ارتش به موشک بردبلند صیاد ۳

صاحب‌خبر -
 

سرویس سیاسی – اجتماعی: خط تولید موشک پدافند هوایی برد بلند صیاد ۳ در مراسمی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی‌ایران افتتاح شد.
سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم در سخنانی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقویت و روز آمد کردن پدافند هوایی کشور در بردهای پست، متوسط و بلند اظهار داشت: سامانه صیاد ۳ با برد عملیاتی حدود ۱۲۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی ۲۷ کیلومتر در مقابل تهدیدات هوایی در برد متوسط و بلند طراحی شده است.
وزیر دفاع افزود: موشک صیاد ۳ بر اساس آخرین فناوری‌های روز دنیا طراحی شده و قادر است با انواع مختلف تهدیدات مانند هواپیماهای جنگنده رادار گریز، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های کروز، بالگردها و انواع مختلف پرنده‌های مدرن دارای مانور، سرعت و ارتفاع بالا در محدوده عملیاتی خود درگیر شود.
وی تاکید کرد: این موشک دارای هدایت ترکیبی و مجهز به جستجوگرهای پیشرفته‌ فعال، نیمه فعال و همچنین مادون قرمز است و از قابلیت‌های پیشرفته مقابله با انواع جنگ الکترونیک برخوردار است.
بنا به این گزارش موشک پدافند هوایی برد بلند صیاد ۳ توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است که دیروز تعدادی از آن به قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش تحویل داده شد.

نظر شما