شناسهٔ خبر: 20484116 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

در مراسمی با حضور سردار دهقان و امیر اسماعیلی انجام شد

افتتاح خط تولید موشک برد بلند صیاد 3

خط تولید انبوه موشک برد بلند «صیاد۳» افتتاح و ضمن تحویل تعدادی از آن به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، از دیروز وارد شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور شد.

صاحب‌خبر -



به گزارش فارس، خط تولید موشک پدافند هوایی برد بلند صیاد 3 با حضور سردار حسین دهقان، وزیر‌دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در یکصدوپنجاه و پنجمین روز از سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افتتاح و تعدادی از آن به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.
«صیاد3» توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است.
سردار دهقان در مراسم افتتاح این خط تولید طی سخنانی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقویت و روزآمدسازی پدافند هوایی کشور در بردهای پست، متوسط و بلند، اظهارداشت: سامانه «صیاد 3» با برد عملیاتی حدود 120 کیلومتر و ارتفاع پروازی 27 کیلومتر در مقابل تهدیدات هوایی در برد متوسط و بلند طراحی شده است.
وی افزود: موشک «صیاد 3» براساس آخرین فناوری‌های روز دنیا طراحی شده و قادر است با انواع مختلف تهدیدات مانند هواپیماهای جنگنده رادار‌گریز، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های کروز، بالگردها و انواع مختلف پرنده‌های مدرن دارای مانور، سرعت و ارتفاع بالا در محدوده عملیاتی خود درگیر شود.
وزیر دفاع گفت: این موشک دارای هدایت ترکیبی و مجهز به جستجوگرهای پیشرفته فعال، نیمه‌فعال و همچنین مادون قرمز است.
سردار دهقان همچنین خاطرنشان کرد: این موشک از قابلیت‌های پیشرفته مقابله با انواع جنگ الکترونیک برخوردار است.
وی با تبریک این موفقیت بزرگ به محضر فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) و نیروهای مسلح و قدردانی و سپاس از دست‌اندر‌کاران طراحی و ساخت سامانه سلاح «صیاد 3» تاکید کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای تقویت بنیه دفاعی کشور در حوزه‌های گوناگون با نگاه به افق‌های سند چشم‌انداز بیست ساله کشور و حرکت بر مدار اقتصاد مقاومتی بعنوان موتور محرکه صنایع مختلف وزارت دفاع با تمام توان به سوی فتح قله‌های بلند فناوری‌های پیچیده دفاعی و نظامی گام برخواهد داشت و لحظه‌ای از ارتقاء توان رزمی- عملیاتی نیروهای مسلح غفلت نخواهد کرد.
ورود موشک برد بلند صیاد ۳
به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور
امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) نیز در این مراسم گفت: این موشک از کلاس برد متوسط به بالا و متصل به سیستم سلاح تلاش 2 است.
وی افزود: موشک صیاد 3 از امروز وارد سیستم پدافند یکپارچه کشور می‌شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: این سامانه در جنگ الکترونیک متبحرانه عمل می‌کند و بر علیه اهداف با سطح مقطع کم که لبه تکنولوژی دنیاست، بسیار خوب درگیر می‌شود.
امیر اسماعیلی تاکید کرد:‌ این سیستم موشکی هم به شکل فعال و هم نیمه‌فعال قابلیت استفاده دارد و شاید تنها چند کشور به چنین سیستم سلاحی به‌صورت متحرک و بومی دسترسی داشته باشند.

نظر شما