شناسهٔ خبر: 20006501 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

عنوان Days Gone پُر از عناصر مخفی‌کاری و تغییرات محیطی است

مخفی‌کاری در برف!

صاحب‌خبر -
عنوان Days Gone پُر از عناصر مخفی‌کاری و تغییرات محیطی است

مخفی‌کاری در برف!

یکی از دلایلی که موجب می‌شود تا درمورد عنوان Days Gone خوشبین بود، پتانسیل تکرار بازی (انجام مجدد) است. همانطور که عناوین The Last of Us و The Walking Dead استودیوی Telltale ارزش تجربه مجدد بازی‌های داستان‌محور برپایه زامبی را با ارائه داستانی تاثیرگذار و کاراکترهایی به یادماندنی ثابت کرده‌اند. هنوز زود است تا بگوییم داستان Days Gone درگیر کننده است، یا اینکه پروتاگونیست بازی Deacon St. John همانند جوئل یا کلمنتاین دوست داشتنی است یا خیر. با این حال، داستان بازی ممکن است نقطه قوت آن باشد، و سازنده بازی استودیوی Bend تصور می‌کند یکی از دلایلی که احتمال دارد تا سبب تجربه چندباره Days Gone شود، محیط پویای آن باشد که در اکثر موارد شاهد تغییرات آب و هوایی خواهیم بود. این نکته‌ای بود که تریلر به نمایش درآمده در مراسم E3 سال گذشته فاقد آن بود.

اما با تشکر از آخرین تریلرهای منتشر شده Deacon را درحال انجام ماموریت زیر آسمان بارانی و دیگری در شرایط برفی (این دمو در پشت درب‌های بسته به نمایش درآمد)، مشاهده کردیم. این تریلرها نشان دادند که شرایط جوی حول شخصیت اصلی بازی دائما درحال تغییر است. بارش برف می‌تواند مشخص کند که شما باید با دسته‌ای از گرگ‌ها در یک منطقه یا گروهی از زامبی‌ها در منطقه‌ای دیگر مقابله کنید. البته منطقی بنظر می‌رسد که در این شرایط بدنبال مناطقی با برف سنگین باشید تا از ازدحام زامبی‌ها دوری کنید! با این وجود، همانطور که در تریلر بازی مشاهده کردیم، راه‌هایی وجود دارند که می‌توان از این شرایط دوری کرد، مانند هدایت دسته زامبی‌ها به اردوگاه دشمن. باتوجه به تمام مزایا و معایب موجود در هریک از موقعیت‌ها باید امیدوار به موفقیت عنوان Days Gone باشیم و واقعا نمی‌شود گفت که یک موقعیت آب و هوایی خاص از باقی شرایط امن‌تر/ آسان‌تر است. این‌ها تنها عوامل محیطی هستند که سبب می‌شوند تا متغییرهای موجود را درنظر بگیریم؛ هنگامی که پس از سپری کردن مدت‌زمانی در اطراف خود میانبرهایی پیدا می‌کنید و یا با پرتاب سنگی توجه دشمنان را به تله‌ها معطوف می‌نمائید. این چنین کارهایی عناصر مخفی‌کاری عنوان Days Gone را پررنگ‌ می‌کند، و اکوسیستم استودیوی Bend نیز برپایه مخفی‌کاری بنا شده. پیشینه کاری آن‌ها را می‌توانید در سری Syphon Filter مشاهده کنید.

Days Gone قول گیم‌پلی‌ای را داده که در آن شما با رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی مواجه خواهید شد که باید با نوآوری و خلاقیت خود با آن‌ها برخورد کنید. رانندگی نیز یکی از عناصر مجذوب کننده بازی می‌باشد. مزیت فرضیه آخرالزمان زامبی محور این است که کمبود منابع طبیعی برروی چالش‌ها و داستان بازی تاثیرگذار هستند. در تریلری که درطول مراسم E3 به نمایش درآمد Deacon بدنبال نجات دوستش بود که از اردوگاه خارج و گم شده بود. هنگام نجات وی از چنگ مهاجمان، Deacon سرعت و قابلیت خود را در استفاده از اسلحه ثابت می‌کند. انگیزه او از این کار فعلا مشخص نیست: آیا اون اینکار را از روی وظیفه‌شناسی انجام داده یا بنابر دلایل شخصی؟

با درنظر گرفتن موقعیت‌هایی که در شرایط خاص بوجود می‌آیند، بنظر می‌رسد که Days Gone بدلیل وجود شخصیتی شبه یاغی و بدون درنظر گرفتن اینکه ژانر بازی تا چه اندازه غیرقابل پیش‌بینی است، حداقل ارزش تکرار مجدد را داشته باشد. این تعاریف با تاکید بر مخفی‌کاری و اینکه با محبوس شدن در شرایطی که موجب ارائه مسیرهای جدیدی در بازی می‌شود، همخوانی دارند. لذت‌ بخش‌ترین تجربه مخفی‌کاری زمانی است که شما با دانش و ابزار کافی برای انحدام تجهیزات دشمن بصورت کاملا غیرقابل مشاهده (پنهان) اقدام به نفوذ می‌کنید. بدون هیچ شانسی، Days Gone بیش از یک تجربه ساده را برای شما رقم خواهد زد.

این عنوان قرار است در تاریخ نامعلومی در سال ۲۰۱۷ منحصرا برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شود.

نظر شما