شناسهٔ خبر: 19659107 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

رئيس سازمان خصوصي‌سازي خبرداد:واريز نخستين سود سهام عدالت تا سه ماه آينده

صاحب‌خبر -

رئيس سازمان خصوصي‌سازي با بيان اينکه 25 ميليون مشمول سهام عدالت اقدام به ارائه کد شبا بانکي به سامانه سهام عدالت کرده‌اند، گفت: نخستين سود مشمولان سهام عدالت ظرف سه ماه آينده واريز مي‌شود.

به گزارش فارس، ميرعلي ‌اشرف‌عبدالله پوري‌حسيني رئيس سازمان خصوصي‌سازي با اشاره به آخرين تغيير و تحولات سهام عدالت در شبکه خبر، گفت: تا کنون بيش از 25 ميليون نفر مشمول سهام عدالت اقدام به ارائه کد شبا بانکي خود به سامانه سهام عدالت کردند که بيش از 16 ميليون نفر از اين افراد معادل 97.5 درصد آنها مورد تأييد شبکه بانکي قرار گرفتند.

وي با توصيه به مشمولان سهام عدالت براي ارائه تدريجي کد شبا بانکي خود در روزهاي آينده،‌ گفت: پيش از اين سهامداران در مجامع ساليانه دو شرکت سيمان دشتستان و سرمايه‌گذاري رنا از مجموعه شرکت‌هاي سرمايه‌پذير سبد سهام عدالت اقدام به تصويب تقسيم سود نقدي يک الي 2 ميليارد توماني گرفته بودند که طي هفته‌هاي اخير مجمع عادي سهامداران شرکت مخابرات ايران با تقسيم سود نقدي 400 ميليارد توماني ميان سهامداران موافقت کرده است. به گفته پوري حسيني، اگر چه سهام مخابرات از جمله سهم‌هاي حاضر در سبد سهام عدالت است، اما مطابق با قانون تجارت اين شرکت فرصت دارد، تا طي 8 ماه آينده سود نقدي سهام عدالت را در اختيار سازمان خصوصي‌سازي قرار دهد.

پوري‌حسيني با بيان اينکه آن دسته از افرادي که مشمول سهام عدالت نيستند، دست کم تا مهرماه امسال هيچ توصيه و يا اقدام خاصي براي آنها صورت نخواهد گرفت، عنوان کرد: آن دسته از مشمولاني که به طور قطعي هنوز وارد سامانه سهام عدالت نشده‌اند، بالغ بر 12 ميليون نفر بوده که توصيه مي‌شود، ابتدا کد شبا بانکي خود را دريافت و سپس به سامانه سهام عدالت وارد شوند. به گفته وي، تا کنون 34 ميليون نفر ايراني مشمول دريافت سهام عدالت از سامانه سهام عدالت بازديد کردند و اين در حالي است که حدود 7 ميليون نفر از افرادي که اغلب شامل کارمندان دولت، نهادهاي اجتماعي و يا نيروهاي نظامي و انتظامي هستند، هنوز به اين سامانه وارد نشده‌اند.

رئيس سازمان خصوصي‌سازي با بيان اينکه به محض ورود نخستين سود نقدي شرکت‌ها در سامانه سهام عدالت حداکثر تا سه ماه آينده نخستين سود مشمولان سهام عدالت توزيع خواهد شد، گفت: با احتساب پرداخت اقساط 10 ساله به علاوه تخفيف‌ها و نيز آورده نقدي مشمولان سهام عدالت تا کنون به ارزش 24 هزار و 500 ميليارد تومان سهام عدالت به مشمولان آن تخصيص داده شده و اين در حالي است که ارزش روز اين دارايي به دو برابر يعني به حدود 54 هزار ميليارد تومان در بازار افزايش يافته است.

به گفته وي، طبق بررسي‌ صورت گرفته تا کنون استقبال چنداني از سوي مشمولان سهام عدالت براي تسويه اقساط باقيمانده سهام عدالت با خزانه کل کشور صورت نگرفته و برآوردها حاکي از تسويه حدود 5 ميليارد توماني اين رقم طي ماه‌هاي اخير بوده است، با اين حساب براي اعلام ارزش نهايي سهام عدالت بايد تا پايان شهريور ماه منتظر ماند تا پس از بستن صورت‌حساب‌ها و مانده واقعي آنها بتوان عدد نهايي را اعلام کرد. وي در مورد زمان آزادسازي سهام عدالت و تخصيص آن به مشمولان گفت: همچنان براي آزادساري اين دارايي با ابهام و اشکال مواجه هستيم و براي امکان آزادسازي آن و روشن شدن تکليف اين دارايي فعلاً امکان توزيع سود حاصل از اين سهام را مي‌توانيم براي مشمولان فراهم کنيم، بنابر اين به طور کلي امکان آزادسازي سهام عدالت در حال حاضر ميسر نيست.

به گفته رئيس سازمان خصوصي‌سازي، اولويت تخصيص سهام عدالت براي آن دسته از کساني که مشمول اين دارايي نيستند، با افرادي است که در دهک‌هاي درآمدي (جمعيتي)، مشابه آنها ثبت‌نام شده‌اند، اما خودشان از اين طبقات جا مانده‌اند که پس از پايان شهريور ماه امسال و مصوبه مورد نياز براي ثبت‌نام مجدد افراد جامانده اقدام به ثبت‌نام آنها خواهيم کرد.

?

?

?

برچسب‌ها:

نظر شما