شناسهٔ خبر: 19304191 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

اتلتیکو-رئال در «ویسنته»

آخرین شانس «سرخ و سفیدها» برای زندگی اروپایی

صاحب‌خبر -

امشب در ورزشگاه «ویسنته کالدرون» شهر مادرید، اتلتیکو از ساعت23:15 به وقت تهران از همشهری‌اش، رئال‌مادرید پذیرایی می‌کند تا تکلیف دیگر فینالیست رقابت‌های لیگ‌قهرمانان اروپا هم مشخص شود؛ البته هت‌تریک کریس رونالدو در دیدار رفت تقریبا تکلیف را مشخص کرده و از همین حالا بسیاری از رسانه‌های اسپانیایی رأی به فینالیست‌شدن رئال‌مادرید داده‌اند. 
زیدان و تیمش با درخششی که بعد از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا داشته‌اند، بخت زیادی دارند تا برای دومین فصل پیاپی، طعم حضور در دیدار پایانی لیگ‌قهرمانان اروپا را بچشند؛ البته تجربه زیاد آنها هم کمک کرده تا روی کاغذ حداقل از رقیب همشهری شانس بیشتری داشته باشند. این برای هفتمین‌بار پیاپی است که رئالی‌ها در نیمه‌نهایی به میدان می‌روند و اگر هم فینالیست شوند، برای سومین‌بار در چهار سال گذشته است که به این مهم رسیده‌اند. بازی رفت را هم که با اختلاف سه گل برده‌اند و تقریبا غمی برای این دیدار ندارند. «شاید جای دیگر غیرممکن وجود داشته باشد ولی ما اتلتیکو هستیم و هرکاری می‌توانیم انجام می‌دهیم». این جمله را دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو می‌گوید تا نشان دهد تیمش هنوز روحیه جنگندگی را از دست نداده است. البته سایر بازیکنان این تیم هم چنین نظری دارند. سائول یکی از بهترین‌های اتلتیکو در این فصل هم می‌گوید: «رئال‌مادرید قبلا با همین رونالدو از ما چهار گل خورده است». 
این صحبت‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که همه آنها می‌دانند کار دشواری دارند؛ اگرچه اتلتیکویی‌ها در دیدارهای اخیرشان برابر رئال‌مادرید تقریبا موفق بوده‌اند ولی در لیگ‌قهرمانان اروپا این رویه کاملا برعکس بوده و رئال هربار مقابل همشهری‌اش قرار گرفته موفق از زمین مسابقه خارج شده است. تنها باری که اتلتیکو توانسته رئال را در لیگ‌قهرمانان ببرد مربوط به سال‌ها پیش و به‌طور دقیق‌تر مربوط به فصل 1958-1959 بوده است! یعنی زمانی که لیگ‌قهرمانان به شکل کنونی برگزار نمی‌شد. البته «ال اتلتی» با آمار خوبی که دربازی‌های خانگی لیگ‌قهرمانان اروپا دارد می‌تواند امیدوار باشد این بازی را ببرد ولی آیا بازی آنها آن‌قدر منقلب خواهد شد که بتوانند رئال‌مادرید را با سه گل اندوخته‌اش از گردونه این جام کنار بزنند؟ اتلتیکو در پنج بازی گذشته که در خانه در یک مسابقه از لیگ‌قهرمانان به میدان رفته، توانسته چهار برد و یک تساوی به دست بیاورد. 
از همه مهم‌تر اینکه آنها در این پنج بازی فقط یک گل خورده‌اند که آن گل را سردار آزمون، مهاجم ملی‌پوش کشورمان در ترکیب روستوف وارد دروازه اتلتیکو کرده است. ضمن اینکه نباید از یک انگیزه دیگر اتلتیکویی‌ها هم غافل شد؛ این بازی آخرین دیداری است که آنها در لیگ‌قهرمانان اروپا در «ویسنته کالدرون» برگزار می‌کنند و از فصل دیگر به ورزشگاه جدیدشان نقل‌مکان می‌کنند. بازیکنان این تیم نمی‌خواهند با خاطره‌ای تلخ از این ورزشگاه بروند. البته اگر اتلتیکو انگیزه و نیاز به پیروزی دارد، کریستیانو رونالدو هم نیاز مبرم به گلزنی در این بازی دارد! کریس که در سه بازی قبلی رئال‌مادرید در این رقابت‌ها هشت گل زده، با زدن دو گل دیگر دراین تورنمنت، گوی سبقت را از مسی می‌رباید و عنوان آقای گلی لیگ‌قهرمانان این دوره را به خودش اختصاص می‌دهد. 

نظر شما