شناسهٔ خبر: 19082843 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

پاپ فرانسیس برای بهبود روابط با اسلام اعتدال گرا عازم مصر شد

ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، رهبر مذهبی کاتولیک ها امروز جمعه برای سفری دو روزه و ادامه گفت و گو و بهبود روابط با اسلام اعتدال گرا عازم مصر شد. وی قبل از این سفر در شبکه توئیتر خود نوشت: من زائر صلح در مصر هستم.
پاپ ساعت 14 به وقت محلی در میان تدابیر شدید امنیتی وارد قاهره می شود و پس از مراسم استقبال در فرودگاه بین المللی پایتخت مصر، عازم کاخ ریاست جمهوری می شود.
'گرگ برک' سخنگوی واتیکان گفت: ما نگران پاپ در این سفر نیستیم، پاپ در مصر با یک خودروی عادی که ضد گلوله نیست، جابجا می شود.
پس از حدود سه هفته از عملیات تروریستی در کلیسای قبطی مصر و حمله به صومعه سانتا کاترینا، جایی که سلول های داعش از مدت هاست که به وحشت آفرینی میان مسیحیان می پردازند، پاپ با هدف گفت و گو با اسلام به مصر سفر کرد.
پاپ امروز ابتدا با السیسی رئیس جمهوری مصر دیدار و سپس عازم دانشگاه الازهر می شود تا با 'احمدالطیب' شیخ الازهر ملاقات کند.
وی همچنین در یک کنفرانس بین المللی برای صلح ، سخنرانی می کند و با پاتریارک های قبطی دیدار و در کلیسای سان پیتر برای مسیحیان کشته شده، دعا خواهد کرد.
پاپ روز شنبه نیز یک مراسم مذهبی در ورزشگاه هوانوردی برگزار می کند و بامردم و کشیش ها دیدار می کند.
این نخستین سفر بین المللی پاپ در سال جاری میلادی و هجدهمین سفر خارجی وی محسوب می شود. سفر پاپ به مصر برای ادامه استراتژی گفت و گو با اسلام اعتدال گرا است که از سال گذشته در رم با حضور احمد الطیب شیخ دانشگاه الازهر که عالی ترین نماینده مرکز تئولوژی سنی ها محسوب می شود، آغاز شده بود.
سال گذشته پاپ به احمدالطیب شیخ الازهر در واتیکان خوش آمد گفت و با او دیدار کرد و بدین ترتیب به پنج سال بی اعتمادی میان واتیکان و الازهر پایان داد. بی اعتمادی که در پی اظهارات پاپ بندیکت شانزدهم دردانشگاه راتیسبون درخصوص اسلام بوجود آمد، به مشاجرات شدید منجر شده بود.
پاپ در این سفر با وجود زنگ خطر امنیتی و در پی دوسوء قصد اخیر تروریستی در قاهره در کلیسای قبطی ها که منجر به کشته شدن 50 مسیحی شده بود، از خودروی ضد گلوله برای جابجا شدن در مصر استفاده نخواهد کرد.
پاپ پیشتر و در آستانه سفر به مصر در یک پیام ویدیویی خطاب به مردم این کشور گفت : جهان خشونت زده ما، که با خشونت کور حتی به قلب سرزمین عزیز شما نیز ضربه زده است، نیاز به صلح، عشق و رحمت دارد. جهان ما نیازمند مصلحان و افراد آزاد و آزاد کننده دارد، افراد شجاعی که از گذشته عبرت گرفته و آینده خود را بدون تعصب می سازند. جهان نیاز به سازنده پل صلح، گفت وگو ، برادری، عدالت و انسانیت دارد.
رهبر مذهبی کاتولیک ها افزود: امیدوارم که این سفر کمکی مهم به گفت گو با جهان اسلام و گفت گو با کلیسای عزیز ارتدکس قبطی باشد.
شبد*461*9122* انتشار دهنده: مهدی نعمتی

برچسب‌ها:

نظر شما