شناسهٔ خبر: 19022639 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

اعلام حمایت جمعیت مبارزان و زندانیان سابق آفریقای جنوبی از اعتصاب غذای اسیران فلسطینی

ایرنا

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فلسطینی معا امروز (دوشنبه) گزارش داد: در بیانیه ای که از سوی انجمن جانبازان آفریقای جنوبی منتشر شد، آمده است، این انجمن به همراه جانبازان آفریقای جنوبی در کنار ملت فلسطین ایستاده و فعالیت هایی را جهت همبستگی با آنان و به منظور حمایت از خواسته های اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی آغاز کرده است.
انجمن جانبازان آفریقای جنوبی در این بیانیه اعلام کرده که اعتصاب غذای سراسری و نامحدود اسیران فلسطینی که برای بهبود شرایط زندان های رژیم صهیونیستی برگزار شده همان خواسته زندانیان غیر فلسطینی و خواسته هایی غیر سیاسی است که شامل حبس و بازداشت های انفرادی و بدون محاکمه می باشد.
این انجمن همه اسیران را به اتحاد و مبارزه در برابر قوانین سخت گیرانه و بازداشت های خودسرانه و بدون محاکمه و پایان دادن به حبس های انفرادی و درخواست حق و حقوق هایی مندرج در توافقنامه های بین المللی و تحت نظارت سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی فراخوانده است.
جمعیت جانبازان آفریقای جنوبی اعلام کرده که اعتصاب غذای هماهنگ شده اسیران فلسطینی سلاحی قوی و قانونی علیه مسئولان زندان های رژیم صهیونیستی برای احقاق حقوق اصلی انسانی در زندان های این رژیم می باشد.
این انجمن با درخواست کمک از صلیب سرخ جهانی و صندوق بین المللی برای حمایت از اسرای فلسطینی، خواستار ورود این سازمان های بین المللی در این قضیه شده تا اطمینان حاصل شود که پروتکل کنوانسیون ژنو مربوط به حقوق اسرای جنگی از سوی مقامات زندان های رژیم صهیونیستی اجرا می شود.
این انجمن از مروان البرغوثی که وی را مبارزی برای آزادی و اسیر سیاسی و رهبری انقلابی توصیف کرده به عنوان نماد مقاومت فلسطین تبریک گفته و تاکید کرده که ما اطمینان داریم مروان برغوثی که رهبری اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی را برعهده دارد، قادر است آن را به پیروزی برساند.
معا در گزارش دیگری اعلام کرده که نزدیک به 80 اسیر دیگر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به اعتصاب کنندگان غذا پیوسته اند.
شمار اعتصاب غذا کنندگان فلسطینی در روز ششم اعتصاب به بیش از دو هزار تن افزایش یافته و با پیوستن شمار دیگری از اسیران فلسطینی به اعتصاب غذا شمار اعتصاب غذا کنندگان هر روز افزایش می یابد.
اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینی در اعتراض به شرایط نامساعد زندان های رژیم صهیونیستی و دستیابی به حقوق زندانیان و برخوردهای ظالمانه اداره زندان های این رژیم و سلب حقوق شان از دوشنبه گذشته 17 آوریل (28 فروردین) دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند.
خاورم**1408**1275
مترجم: اکرم کرمی*انتشار دهنده: مجید جعفری

برچسب‌ها:

نظر شما