شناسهٔ خبر: 1897306 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث-قدیمی | لینک خبر

گفت و گوی مثلث آنلاین با عضو فراکسیون اصولگرایان:

کوچک زاده : نیلی را نمی شناسم/ زارعی : تصمیم جمعی میگیریم

مثلث آنلاین: حسن روحانی ، محمود نیلی احمد آبادی را به عنوان گزینه جدید برای وزارت علوم معرفی کرده است.

صاحب‌خبر -

حسن روحانی ، محمود نیلی احمد آبادی  را به عنوان گزینه جدید برای وزارت علوم معرفی کرده است و حالا همه منتظرند تا نظر نمایندگان مجلس که در دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت حضور دارند مشخص شود .

 مهدی کوچک زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی مثلث آنلاین درباره ارزیابی خود از معرفی شدن محمود نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس، گفت: شناختی از او ندارم، تازه روز چهارشنبه (30 مهر) از طریق رسانه ها و خبرگزاری ها مطلع شدم که رئیس جمهور محمود نیلی احمدی آبادی را برای تصدی وزارت علوم انتخاب کرده است.

این عضو سابق جبهه پایداری درباره اینکه آیا تاکنون نظر همکاران خود را درباره سوابق اجرایی و علمی وزیر پیشنهادی علوم جویا شده یا خیر، تصریح کرد: وقتی خبر منتشر شد جلسه علنی پایان یافته بود و فرصتی برای این کار پیش نیامد.

علی اصغر زارعی نایب رئیس کمیسیون آموزش و پرورش مجلس نیز در همین رابطه به خبرنگار سیاسی مثلث آنلاین، گفت: باید با دوستان جلسه گذاشت و مشورت کرد تا تصمیم جمعی گرفته شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی درباره زمان بررسی صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی در فراکسیون اصولگرایان یا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: قطعا هر دو مجموعه درباره همین موضوع هفته آینده جلسه می گذارند تا وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بیاید و برنامه هایش را تشریح کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تأکید کرد: وقتی اعضای کمیسیون تحقیقات و آموزش و فراکسیون اصولگرایان جلسات خود را با محوریت این موضوع برگزار کردند و اطلاعات بیشتری را درباره سابق اجرایی و علمی و رویکرد سیاسی وزیر پیشنهادی گرفتند، آن موقع شرایط را ارزیابی می کنند و به یک جمع بندی می رسند و براساس همان عمل می کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا پیش قضاوتی درباره محمود نیلی احمد آبادی دارید یا خیر؟ یادآور شد: چنین پیش قضاوتی را دارم ولی این نظر برای انتشار در رسانه های عمومی نیست.

رسانه های نزدیک به جبهه پایداری سابقه اجرایی، علمی و سیاسی محمود نیلی احمدآبادی" وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را به شرح زیر برای مخاطبان خود تشریح کردند کردند:

محمود نیلی زاده اصفهان و  فارغ التحصیل دانشگاه های شیراز و دانشگاه صنعتی شریف  است. نیلی احمدآبادی مدرک دکتری خود را بیست سال پیش از دانشگاه توهوکو ژاپن دریافت کرد.

محمود نیلی احمدآبادی در کارنامه خود سوابقی نظیر ریاست پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، نایب رئیس انجمن مهندسی متالورژی، معاون پژوهشی دانشکده فنی، استاد نمونه دانشگاه تهران 1382 ، تدریس در دانشکده فنی در رشته مهندسی مواد و متالوژی و ... را دارد.

وی در سال 92  به همراه برخی از اساتید "جعفر میلی منفرد" به عنوان وزیر پیشنهادی علوم را در نامه ای به لاریجانی قابل اعتماد دانسته و خواستار رأی اعتماد نمایندگان به وی شدند. این موضوع زمانی رخ داد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به برخی دلایل از جمله حضور میلی منفرد در فتنه 88 در جریان رأی اعتماد به وزرای کابینه دولت یازدهم، با تصدی پست وزارت میلی منفرد بر دستگاه آموزش عالی کشور مخالفت کردند.

وی در صحنه سیاست ظهور خاصی نداشته است البته قضیه تحصن‌های اعتراضی اساتید دانشگاه بعد از انتخابات سال 1388 شاید بازرترین نقش وی بوده که برخی از افراد برآن تاکید داشته اند.

نظر شما