شناسهٔ خبر: 18890258 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

برترین‌ برنامه‌های نوروزی مراکز استان‌ها تقدیر شدند

رونق گردشگری با برنامه‌های نوروزی مراکز صدا و سیما

معاون امور استان‌های رسانه ملی در مراسم تجلیل از برنامه‌های نوروزی مراکز استان‌های صداوسیما، بسته‌های معرفی جاذبه‌های گردشی تولید شده در این مراکز را موجب رونق گردشگری داخلی برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم، دکتر علی دارابی روز گذشته در جمع مدیران کل مراکز استان‌ها و برنامه‌سازان این مراکز، به تولید برنامه‌هایی در زمینه معرفی جاذبه‌های سیاحتی و تفریحی در صداوسیمای مراکز استان‌ها اشاره کرد و گفت: پخش این بسته‌ها که از نیمه اسفند آغاز شد، توجه مسافران نوروزی را به جاذبه‌های گردشگری داخلی معطوف کرد و به آن رونق بخشید.

براساس اظهارات دکتر دارابی، بیش از 4000 ساعت برنامه در ارتباط با تحویل سال و نوروز در مراکز استان‌ها تولید و پخش شد و نیز امسال رادیو نما در مراکز استان‌ها راه‌اندازی شده است.

وی این هر دو رخداد را قابل تامل و توجه دانست و توضیح داد: شبکه‌محوری که راهبرد و استراتژی معاونت استان‌ها در دوره جدید اعلام شده، مبتنی بر اصولی است که از آن جمله می‌توان به اهمیت جدول پخش برنامه‌ها اشاره کرد. خوشبختانه پخش بسته‌های معرفی جاذبه‌های سیاحتی و گردشگری در شبکه شما و شبکه‌های استانی و سراسری، اقدامی در جهت توجه به جدول پخش برنامه‌ها و زمان‌بندی درست و دقیق بوده است.

وی به ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه شما اشاره کرد که با هماهنگی مرکز سمنان و شبکه جام‌جم در سه‌ مکان تدارک دیده شده بود و تصریح کرد: این اقدام حتی با زمان مشابه، یعنی شب عید سال گذشته نیز قابل مقایسه نیست، چون سال گذشته این شبکه پیش از آغاز سال تعطیل شده بود.

معاون امور استان‌ها، در بخش دیگری از توضیحاتش ضمن اشاره به برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها توضیح داد: در معاونت استان‌ها قرار بر این شد که تمام آثار تولید شده در مراکز برای شرکت در جشنواره تجمیع نشود. از طرفی این جشنواره نیاز معاونت را در بررسی و ارزیابی تولیدات مراکز در طول سال برآورده می‌کند و اهداف خاص خودش را دارد، از طرف دیگر برنامه‌های نوروزی برای صداوسیما به مثابه شب قدر است؛ مثل ماه مبارک رمضان، انتخابات، ماه محرم و مواردی از این دست که اهمیت ویژه دارند. بنابراین قرار شد در معاونت امور استان‌ها برخی از این برنامه‌ها به صورت مجزا توسط هیات داوران در ستاد معاونت بررسی شود.

وی درباره روند ارزیابی این برنامه‌ها توضیح داد: مراکز استان‌ها برنامه‌هایی را که قابلیت ارزیابی و بررسی داشته، معرفی کرده‌اند و ضمن آن براساس گزارش‌هایی که حوزه برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور استان‌ها از تولیدات استانی تهیه‌ کرده، برنامه‌ها انتخاب و توسط هیات داوران مورد بررسی قرار گرفتند.

دکتر دارابی ضمن تشکر از مدیران استان‌ها، هیات داوران این جشنواره و کارشناسان داوری، مراسم تقدیر از برنامه‌های نوروزی را سرآغازی برای شکل‌گیری یک سنت حسنه دانست و گفت: امیدوارم مدیران و برنامه‌سازان ما در مراکز استان‌ها بدانند و ببینند چشم‌هایی هست که کارهایشان را می‌بیند، داوری کرده و از آنها قدرشناسی می‌کند، حتی اگر ارزش مادی آن چندان زیاد نباشد.

وی اظهار امیدواری کرد در رخدادهای مهم در طول سال این تقدیرها برگزار شود و از مدیران مراکز استان‌ها خواست رویه تشویق و تقدیر را در نظر داشته باشند.

معاون امور استان‌ها در جمع مدیران و برنامه‌سازان مراکز استان‌ها، با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری و شورای شهرها و روستاها، تشریح کرد: مسئولیت سنگینی متوجه رسانه ملی است و بخصوص در مراکز استان‌ها، انتخابات شوراها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این مراکز وظیفه دارند درباره انتخاب شوراها اقدامات و برنامه‌ریزی‌های سودمند داشته باشند.

برترین‌های صداوسیمای مراکز

در آیین تجلیل از برنامه‌های برتر نوروزی در مراکز استان‌های صداوسیما، برگزیدگان در دو بخش ویژه برنامه‌های تحویل سال و مجموعه برنامه‌های نوروزی معرفی شدند.

در شبکه شما ویژه‌برنامه تحویل سال با نام «عید شما مبارک» به تهیه‌کنندگی سیدمحمد هاشمی اصل حائز رتبه برتر شد.

در حوزه صدای مراکز و بخش ویژه برنامه‌های تحویل سال، ضمن تقدیر از مرکز کرمان و مرکز گلستان، رتبه برتر به مرکز آذربایجان برای برنامه «یارنفسی» به تهیه‌کنندگی محمدعلی عبدالی تعلق گرفت.

همچنین در مجموع برنامه‌های نوروزی صدای مراکز، ضمن تقدیر از صدای مرکز فارس و اردبیل، جایزه مرکز برتر به مرکز مازندران اهدا شد.

در حوزه سیمای مراکز و بخش ویژه‌برنامه‌های تحویل سال، ضمن تقدیر از مرکز اصفهان و مرکز خراسان رضوی، برنامه «بهار ناز» به تهیه‌کنندگی شهریار باقری‌نژاد از مرکز فارس رتبه برتر را از آن خود کرد.

همچنین در مجموع برنامه‌های نوروزی سیمای مراکز، ضمن تقدیر از سیمای مراکز خراسان‌رضوی و چهارمحال بختیاری، رتبه برتر به تولیدات تلویزیونی مرکز فارس تعلق گرفت.

نظر شما