شناسهٔ خبر: 1885427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

آيت الله مهدوي کني مظهر ايمان وعمل صالح بود

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: آيت الله مهدوي کني مظهر ايمان، تقوا، عمل صالح و خدمات شايسته براي ملت ايران و وجود مبارکي بود که از دست رفت.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، آيت ا... مجتهد شبستري در برنامه گفتگوي ويژه خبري پنجشنبه شب شبکه دو سيما با تسليت رحلت آيت ا... مهدوي کني و با اشاره به تشييع جنازه با شکوه پيکر ايشان افزود: اين اجتماع عظيم و تاثر و تاسف مردم به خاطر ايمان وعمل صالح اين مرد بزرگ بود.
وي گفت: پيام اين تشييع با شکوه اين است که اگر علمايي با تقوا و داراي اعمال صالح باشند قطعا محبوبيت پيدا مي کنند.
آيت ا... مجتهد شبستري افزود: وي پست ها و مسئوليت هاي حساسي داشت و آنها را پذيرفته بود براي مصلحت جامعه نه براي رسيدن به پست و مقام.
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: همه اعمال ايشان براي رضاي خدا و با احساس تکاليف شرعي بود.
آيت ا... مجتهد شبستري ادامه داد: وي ثبات قدم داشت و از ابتدا وفادار به مقام ولايت و ولايت مدار و دلسوز انقلاب بود.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي افزود: آيت الله مهدوي کني درباره مخالفان با نظر انصاف و محبت عمل و سعي مي کرد آنها را اصلاح کند و اختلاف نظرها را از ميان بردارد.
وي افزود:‌ آيت الله مهدوي کني عالم علم اخلاق و فقيه بود.
آيت ا... مجتهد شبستري گفت: وي در دانشگاه امام صادق (ع) کادرسازي براي نظام کرد و در حوزه ها هم خدمات شايسته اي براي تريبت طلاب داشت.
عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: منظور از حديث قلم علما افضل از خون شهداست اين است که دانشمنداني که مردم را ارشاد مي کنند شهيد پرور هستند و شهدا دست پرورده هاي علماي دين هستند.
وي گفت: شايد 95 درصد رزمندگان ما اهل مسجد و پاي منبرها تربيت شده بودند و توانستند 8 سال جنگ تحميلي را اداره کنند.
آيت ا... مجتهد شبستري افزود: اميدواريم علما و صاحبان قلم بتوانند شهيد پروري را در کشور ترويج کنند.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي گفت: آيت الله مهدوي کني انسان مصلحي بود و سعي مي کرد اختلافات را ميان مسؤولان حل کند.
وي افزود: شاگردان وي بايد از ويژگي هاي آيت الله مهدوي کني از جمله اخلاص، ساده زيستي و حمايت از ولايت درس بگيرند و در آينده انسان هاي موثري باشند و راه ايشان را ادامه دهند.

نظر شما