شناسهٔ خبر: 18407989 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

اعتراض فلسطینیان به تصویب لایحۀ منع پخش اذان در کنست

هزاران فلسطینی در اعتراض به لایحۀ جنجال‌برانگیزی در پارلمان رژیم صهیونیستی با هدف منع پخش اذان از بلندگوی مساجد در اراضی اشغالی ، تظاهرات کرده‌اند. استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

صاحب‌خبر -

هزاران فلسطینی در اعتراض به لایحۀ جنجال‌برانگیزی در پارلمان رژیم صهیونیستی با هدف منع پخش اذان از بلندگوی مساجد  در اراضی اشغالی ، تظاهرات کرده‌اند.

روز شنبه (21 اسفند 95) حدود 3 هزار نفر با تجمع در شهر «کابول» در اراضی اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، شعار سر دادند. شرکت‌کنندگان در این اعتراضات با خود شعارنوشته‌هایی حمل می‌کردند که  بر روی آن‌ها نوشته‌شده بود: «قانون منع پخش اذان تصویب نخواهد شد.» « صدای اذان را قطع نکنید.»

فلسطینیان در اعتراض به  لایحۀ جنجال‌برانگیز منع پخش اذان در شهر «کابول»  در اراضی اشغالی تظاهرات کردند.(21 اسفند 95، عکس از خبرگزاری فرانسه) 

یکی  از امامان جماعت که در این تظاهرات شرکت کرده بود گفت: « به اعتراض خود  برای شنیده شدن صدای اذان ادامه خواهیم داد و حتی خواهان افزایش صدای مؤذن‌ها خواهیم شد.»

پارلمان رژیم صهیونیستی، کنست، چهارشنبه موافقت اولیه خود را با لایحۀ منع پخش اذان از بلندگوهای مساجد در اراضی اشغالی فلسطینی اعلام کرد.

وزارت امور خارجۀ فلسطین پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود: « این قانون شکلی پیشرفته از تحریک نژادی علیه فلسطینیان است.»

این بیانیه افزود: «این لایحه به نفرت پراکنی میان پیروان ادیان الهی در فلسطین دامن می‌زند و با فرهنگ صلح و مدارا در تضاد است.»

در صورت تصویب نهایی این قانون، منع پخش اذان در شرق بیت‌المقدس و دیگر اراضی اشغالی اطراف مسجدالاقصی اجرایی خواهد شد.

مسجدالاقصی پس از مسجدالحرام در مکه و مسجدالنبی در مدینه سومین مکان مقدس مسلمانان به شمار می‌رود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

نظر شما